Rozkopią wrocławski Rynek. Prace potrwają do listopada 2015 r.
Rozpoczęła się planowana budowy tzw. „szpilkostrady” na wrocławskim Rynku. Wymiana nawierzchni potrwa co najmniej siedem miesięcy.
Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, ruszyła budowa we wrocławskim Rynku tzw. „szpilkostrady”. Ma to być znaczne udogodnienie nie tylko dla kobiet chodzących w szpilkach, lecz przede wszystkim dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich, rodziców z wózkami dziecięcymi oraz osób starszych, które mają problemy z poruszaniem się. Prace obejmą wymianę nawierzchni jezdni na wszystkich czterech pierzejach Rynku.
- Prace polegają na stworzeniu pasa o szerokości 6 metrów wykonanego z kostki kamiennej cięto-łupanej, która charakteryzuje się równą powierzchnią oraz regularnym kształtem w przeciwieństwie do łupanej kostki granitowej. Jej zastosowanie podczas przebudowy nawierzchni w 1996 r. miało dać efekt „średniowiecznej nawierzchni” i przez to nawiązać do jej historycznego kształtu – mówi Ewa Mazur, rzecznik Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
Prace będą prowadzone etapami, co ma zminimalizować powstałe utrudnienie. Pierwszy etap prac, który właśnie się rozpoczął, obejmie pierzeję wschodnią. Do drugiej połowy lutego potrwają roboty na odcinku od Wita Stwosza do ul. Kurzy Targ. Następnie nawierzchnia wymieniona zostanie między Kurzym Targiem a Oławską.
Drugi etap prac potrwa od trzeciej dekady marca do trzeciej dekady maja. Kolejno będą trwały prace przy następujących odcinkach – na pierzei północnej od Wita Stwosza do nr 51, na pierzei południowej od Świdnickiej do nr 20, następnie od nr 20 do pl. Solnego. Na koniec prowadzone będą prace z powrotem przy pierzei północnej – od nr 51 do św. Mikołaja. Od ukończenia drugiego etapu prac do połowy września 2015 r. ma trwać przerwa w realizacji projektu.
Po wznowieniu prac remont obejmie pierzeję zachodnią – początkowo nawierzchnię między kamienicami nr 5 i 7, a następnie, równolegle, odcinki od nr 5 do ul. Św. Mikołaja oraz od nr 7 do pl. Solnego. Całość prac ma zostać zakończona 10 listopada 2015 r.
Koszt budowy „szpilkostrady” to około 2,8 mln złotych. Prace pierwotnie miały ruszyć pod koniec 2014 r., jednak termin został przesunięty w związku z oczekiwaniem na wyrok Krajowej Izby Odwoławczej, do której skargę złożył jeden z oferentów biorących udział w przetargu na budowę „szpilkostrady”.