Rośnie znaczenie bloggerów w promocji nowych produktów
Oddziaływanie bloggerów na decyzje, zarówno konsumentów, jak i
reklamodawców może być dużo większe niż dotychczas sądzono a każdy
dolar wydany na reklamę w internecie przekłada się bezpośrednio na
intensywność marketingu szeptanego i zwiększenie 'szumu' wokół
produktu.
23.07.2007 08:00
Wynika z najnowszych badań firmy Nielsen BuzzMetrics.
Chociaż tradycyjne formy reklamy wciąż odgrywają kluczową rolę w promocji nowego produktu, nowe formy oddziaływania, takie jak blogi, wideoblogi i serwisy społecznościowe mogą stać się wkrótce ważniejsze - twierdzi Robert Mooth, jeden z autorów badania.
Badacze prześledzili wprowadzanie na rynek ponad 80 nowych produktów segmentu FMCG w latach 2005/2006. Koszt kampanii reklamowych on-line najpopularniejszych wśród bloggerów marek wyniósł średnio ok. 20 mln $. Tyle wydano na reklamę 10% promowanych marek, 40% kosztowało ok. 15 mln $, a 50% ok. 5 mln $.
Jak wskazują wyniki badania - im więcej wydawano na reklame on-line, tym większy tworzył się "szum" wokół promowanych produktów.
Koordynacja płatnych reklam z marketingiem szeptanym (blogi, wideoblogi i inne nowe formy przekazu) może znacznie przedłużyć zainteresowanie nowymi produktami.