Respondenci z bazy Acxiom pomagają Dzieciom Ulicy

Fundacja dla Polski wykorzystuje komunikację bezpośrednią w promocji programu "Dzieci Ulicy".

Celem programu ‘Dzieci Ulicy’ prowadzonego przez Fundację dla Polski jest poprawa sytuacji życiowej dzieci i młodzieży, dla których ulica stała się głównym miejscem życia. Fundacja wspiera finansowo i materialnie lokalne organizacje, które angażują się w rozwiązywanie problemów dzieci ulicy i ich rodzin realizując działania takie jak: prowadzenie świetlic środowiskowych, organizacja dedykowanych dla nich zajęć, praca z rodzinami dzieci czy też prowadzenie hosteli kryzysowych.

„Staramy się uświadomić społeczeństwu i ich zainteresować problemem żyjących na ulicach miast naszych najmłodszych obywateli – mówi Grażyna Cieślak, koordynator programu ‘Dzieci Ulicy’ – Poza organizacją kampanii społecznej pod hasłem „Ulica nie jest dla dzieci”, postanowiliśmy także wykorzystać narzędzia komunikacji bezpośredniej i zwrócić się do Polaków z apelem o pomoc w tej kwestii. Bazując na pozytywnych doświadczeniach wielu organizacji charytatywnych, które wykorzystują marketing bezpośredni w swojej działalności, jesteśmy przekonani, że także nam pozwoli on znacząco zwiększyć skuteczność prowadzonych akcji.”

Zadaniem Acxiom Polska w akcji mailingowej przygotowanej przez Fundację dla Polski było odpowiednie wyselekcjonowanie grup docelowych oraz przygotowanie listy do wysyłki. Ze zgromadzonej przez Acxiom bazy danych o polskich konsumentach, zostały wybrane osoby, których skłonność do wspierania kampanii społecznych oceniona została najwyżej. Jak się okazało, najwięcej darczyńców rekrutowało się z osób młodych (45% z nich posiada 25 – 39 lat), w zdecydowanej większości kobiety (74%), legitymujące się średnim lub wyższym wykształceniem (96%) i pracujące na stanowiskach biurowych, specjalistycznych, menedżerskich oraz prowadzące własny biznes.

Bardziej wrażliwi na problemy społeczne dzieci ulicy są też osoby żyjące w dużych aglomeracjach miejskich (34% z nich mieszka w miastach liczących powyżej 500 tys. mieszkańców), często prowadzące gospodarstwa jedno lub dwuosobowe.

Do kilku tysięcy osób z całej Polski wyselekcjonowanych przez Acxiom zostały przesłane drogą pocztową materiały informacyjne na temat akcji wraz z załączonymi formularzami przelewów.

Projektem i produkcją materiałów zajęła się firma Mamastudio.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)