Reklamy w TVN i Polsacie droższe o 40 procent
W marcu - wraz z nastaniem nowego sezonu telewizyjnego - czołowe stacje telewizyjne podniosły ceny reklam.
13.03.2007 07:10
- W stacjach komercyjnych (TVN i Polsat) średnia podwyżka w marcu w stosunku do lutego wyniosła 40 proc. W przypadku stacji TVP było to ok. 12 proc. – ocenia Sergiusz Geller, media planner/buyer z MPG.
Marcowe podwyżki związane są z przejściem z relatywnie taniego sezonu styczeń - luty na sezon pełnej aktywności reklamowej, który potrwa do czerwca. W związku z tym w marcu stacje telewizyjne wprowadzają do swoich ramówek nowości programowe.
Stanisław Janowski, zastępca dyrektora zarządzającego Polsat Media, wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl, że ceny reklam w rozumieniu kosztów dotarcia przy pomocy 30-sekundowcyh spotów do grupy docelowej 16-49 wzrosły w Polsacie marcu ok. 7 proc. w stosunku do marca zeszłego roku. W porównaniu z lutym 2007 korekta cen wyniosła natomiast 35 proc.
- Bardzo duży skok cen zanotowało wieczorne, niedzielne pasmo w telewizji Polsat w związku z sukcesem, jakim okazały się seriale „Skazany na śmierć” i „CSI: Kryminalne zagadki Miami” - tutaj podwyżka wyniosła ok. 70 proc. – tłumaczy nam Geller.
30-sekundowy spot ok. 20.30 w niedzielę w trakcie serialu „Skazany na śmierć” kosztuje w marcu ok. 53 tys. zł, podczas gdy w lutym było to ok. 26 tys. zł (ceny netto, bez rabatów). Janowski wyjaśnia, że niedzielne pasmo wieczorne Polsatu było niedoszacowane i stąd korekta.
Podobna podwyżka nastąpiła również w niedzielnym paśmie TVN, po wprowadzeniu w marcu kolejnej edycji popularnego programu „Taniec z gwiazdami”. 30-sekundowy spot w lutym ok. godz. 21.20 kosztował 26 tys. zł (stacja nadawała wtedy filmy fabularne), a w marcu jego cena to już ok. 52 tys. zł.