Trwa ładowanie...
08-06-2007 06:28

Reklama piwa ma podlegać większym rygorom

Reklama piwa ma podlegać jeszcze większym rygorom. Tak przewiduje projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, który właśnie trafił do Sejmu - pisze "Życie Warszawy".

Reklama piwa ma podlegać większym rygoromŹródło: Jupiterimages
d2upph6
d2upph6

Według dotychczasowych uregulowań spoty telewizyjne czy billboardy nie mogą być skierowane do małoletnich. Nie mogą też odwoływać się do atrakcyjności seksualnej, wypoczynku, nauki i pracy oraz sukcesu zawodowego lub życiowego. Właśnie z tego ostatniego powodu została zdjęta z ekranów reklama z udziałem bramkarza Jerzego Dudka - czytamy w "Życiu Warszawy".

Nowe przepisy przewidują, że w reklamie nie będą mogli występować małoletni, piwo nie będzie mogło być kojarzone ze środkiem stymulującym, uspokajającym i sposobem na rozwiązywanie problemów osobistych. Zabroniona ma też być reklama, według której picie większych ilości alkoholu jest trendy, a abstynencja lub umiarkowane spożycie jest passé. Niemożliwe stanie się również podkreślanie, że piwo wysokoprocentowe jest lepsze - wylicza "Życie Warszawy".

Dziennik podkreśla, że to już trzeci pomysł na poprawienie ustawy o wychowaniu w trzeźwości, nad którym w tej kadencji pochylą się posłowie. Pierwszy projekt zakłada, że na opakowaniach piwa pojawią się ostrzeżenia o szkodliwości jego spożywania, podobne do tych, które są na paczkach papierosów. Drugi przewiduje między innymi, że dozwolony czas emisji reklam piwa w telewizji zostanie przesunięty z godziny 20 na 23. (IAR)

d2upph6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2upph6
Więcej tematów