Trwa ładowanie...
08-06-2007 06:28

Reklama piwa ma podlegać większym rygorom

Reklama piwa ma podlegać jeszcze większym rygorom. Tak przewiduje projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, który właśnie trafił do Sejmu - pisze "Życie Warszawy".

Reklama piwa ma podlegać większym rygoromŹródło: Jupiterimages
d13014h
d13014h

Według dotychczasowych uregulowań spoty telewizyjne czy billboardy nie mogą być skierowane do małoletnich. Nie mogą też odwoływać się do atrakcyjności seksualnej, wypoczynku, nauki i pracy oraz sukcesu zawodowego lub życiowego. Właśnie z tego ostatniego powodu została zdjęta z ekranów reklama z udziałem bramkarza Jerzego Dudka - czytamy w "Życiu Warszawy".

Nowe przepisy przewidują, że w reklamie nie będą mogli występować małoletni, piwo nie będzie mogło być kojarzone ze środkiem stymulującym, uspokajającym i sposobem na rozwiązywanie problemów osobistych. Zabroniona ma też być reklama, według której picie większych ilości alkoholu jest trendy, a abstynencja lub umiarkowane spożycie jest passé. Niemożliwe stanie się również podkreślanie, że piwo wysokoprocentowe jest lepsze - wylicza "Życie Warszawy".

Dziennik podkreśla, że to już trzeci pomysł na poprawienie ustawy o wychowaniu w trzeźwości, nad którym w tej kadencji pochylą się posłowie. Pierwszy projekt zakłada, że na opakowaniach piwa pojawią się ostrzeżenia o szkodliwości jego spożywania, podobne do tych, które są na paczkach papierosów. Drugi przewiduje między innymi, że dozwolony czas emisji reklam piwa w telewizji zostanie przesunięty z godziny 20 na 23. (IAR)

d13014h
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d13014h
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj