Radio i tv na Krymie już rosyjskie - ukraińskie stacje wyłączone

Rosja wyłącza na Krymie jeden po drugim sygnały ukraińskiego radia i telewizji, zastępując je rosyjskimi. Kanał 1. telewizji zastąpiła rosyjska TNT, kanał "Inter" - moskiewska NTV, na miejsce "1+1" pojawił się moskiewski Pierwszy Kanał.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Radio i tv na Krymie już rosyjskie - ukraińskie stacje wyłączone
(WP.PL, Fot: Łukasz Szełemej)
WP

W czwartek sygnał analogowy telewizji "Czernomorski" został zastąpiony sygnałem telewizji "Rossija RTR", a zamiast 5. Kanału pojawiła się "Rossija 24".

W sumie, jak podaje agencja Interfax-Ukraina, na terenie Autonomicznej Republiki Krymu wyłączono już emisję pięciu ogólnoukraińskich kanałów telewizji i jednego krymskiego.

Operację przejęcia przez Rosję przestrzeni medialnej na Krymie poprzedził komunikat miejscowych samozwańczych władz. Postanowiły one zablokować emisje programów niezależnych środków przekazu, ponieważ według nich "wypaczają one rzeczywistość".

WP

- Prawda jest po naszej stronie - powiedział czołowy prezenter kanału telewizyjnego "Rossija 24" Dmitrij Kisielow, uważany za mistrza kremlowskiej propagandy - pisze agencja AFP.

- Po rosyjskiej interwencji na Krymie, antyukraińska propaganda znacznie przybrała na sile i jest gorsza nawet niż sowiecka propaganda z czasów zimnej wojny - cytuje francuska agencja Natalię Ligaczową, ukraińską ekspertkę medialną.

Ukraiński komitet ds. radia i telewizji wezwał w piątek providerów telewizyjnych do czasowego wstrzymania się od retransmitowania programów rosyjskich kanałów: "Wiesti", "Rossija 24", ORT, RTR Planeta do czasu, gdy ich programy przestaną naruszać wymogi ukraińskiego ustawodawstwa.

Polub WP Wiadomości
WP
WP