Przyznano tytuły Medialne Osobowości Roku 2005
Rozstrzygnięto plebiscyt Medialne Osobowości Roku, organizowany przez Stowarzyszenie Polskich Mediów. Tytuły przyznano w pięciu kategoriach - najbardziej popularny dziennikarz, polityk, aktor, fotograf i medialny Manipulator. Zwycięzcami zostali odpowiednio: Kamil Durczok, Jarosław Kaczyński, Maciej Stuhr, Tomasz Gudzowaty i Jacek Kurski.
Wyniki plebiscytu, w którym ankiety wypełniło ponad 3 tys. osób, ogłoszono w czwartek podczas Noworocznego Spotkania Mediów w Konstancinie - Jeziornej koło Warszawy. Poinformowali o nich organizatorzy przedsięwzięcia.
Wśród dziennikarzy najbardziej popularnymi okazali się: Kamil Durczok (845 głosów), Tomasz Lis (631) i Monika Olejnik (342).
Na czele polityków znaleźli się Jarosław Kaczyński (789 głosów), Donald Tusk (735) oraz Lech Kaczyński (721).
Wśród aktorów na pierwszym miejscu uplasował się Maciej Stuhr (701 głosów), za nim Janusz Gajos (686) i Cezary Pazura (627).
Najbardziej popularnym fotografem okazał się Tomasz Gudzowaty (652 głosów), kolejnymi Adam Bujak (547) oraz Henryk Sawka (426).
Wśród medialnych Manipulatorów najwięcej głosów zdobyli: Jacek Kurski (953), Danuta Waniek (921) i Jerzy Urban (632).
Stowarzyszenie Polskich Mediów (SPM) powstało w 2002 roku. Skupia osoby pracujące w środkach masowego przekazu oraz osoby i instytucje związane z mediami zawodowo i społecznie lub wspierające ich działalność. Celami SPM są m.in. działania promujące na świecie polską gospodarkę, kulturę i naukę, integrowanie działań środowisk dziennikarskich, a także popularyzowanie różnorodnych działań mających na celu dobro środowisk regionalnych i lokalnych.