Promocja i komunikacja VIII edycji Turnieju Coca-Cola Cup
Po raz pierwszy w swojej ośmioletniej historii Turniej Coca-Cola Cup otrzymał mocne wsparcie promocyjne i komunikacyjne.
27.04.2006 06:37
Profesjonalna sesja fotograficzna z udziałem gwiazdy piłkarskiej Orange Ekstraklasy, kampania radiowa w RMF MAXXX oraz konkursy w mediach ogólnopolskich i regionalnych – to tylko niektóre z atrakcji, czekające na uczestników i sympatyków Turnieju. A dla zwycięskich drużyn przewidziano niepowtarzalną nagrodę – wyjazd na mecz Polska – Kostaryka podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Niemczech 20 czerwca. Reportaż z wyjazdu pokaże CANAL+ Sport, który objął patronat telewizyjny nad Turniejem.
Turniej Coca-Cola Cup, organizowany od 1999 roku przez firmę Coca-Cola Poland Services, stanowi szerszą akcję społeczną Coca-Cola, której celem jest promowanie aktywności fizycznej wśród młodzieży. Potrzebę wspierania tego typu inicjatyw przez Coca-Cola potwierdzają badania postaw sportowych wśród nastolatków, opublikowane w 2005 roku przez Pracownię Badań Społecznych i Akademię Wychowania Fizycznego w Warszawie. Badania te wykazały, że sport jest bardzo ważny dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów, stanowiąc jedną z ulubionych form spędzania wolnego czasu.
Jak wynika z badań, zdecydowana większość polskiej młodzieży docenia wagę sportuw życiu. Sport, jako „ważny” lub „bardzo ważny” określiło około 90% badanych młodych osób. Młodzież chce również ćwiczyć i aktywnie spędzać czas (93%). Najczęściej uprawianym sportem, biorąc pod uwagę zarówno lekcje wychowania fizycznego, jaki spędzanie wolnego czasu, jest piłka nożna (53% wskazań).
„Nasza kampania „Piłka zbliża. Podaj dalej” związana ze sponsorowaniem Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej jest doskonałą okazją dotarcia z informacją o Turnieju do szerszej grupy odbiorców, dlatego w tym roku rozbudowaliśmy program Coca-Cola Cup o nowe elementy” – powiedziała Iwona Sarachman, Dyrektor ds. Komunikacji i Kontaktów Zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services.
Tegoroczne działania wspierające Turniej zostały poszerzone o publikacje „Trenuj z Coca-Cola Cup”- instruktażu profesjonalnej techniki piłki nożnej przygotowanego wspólnie z trenerem AWF. W sesji fotograficznej wziął udział jeden z wyróżniających się napastników Orange Ekstraklasy, zawodnik Legii Warszawa, Piotr Włodarczyk. Jest to jedna z pierwszych tego typu inicjatyw prezentująca w przejrzysty sposób podstawowe elementy techniki piłkarskiej. Materiały są publikowane na łamach magazynu BRAVO Sport oraz w Internecie pod adresem: www.cocacolacup.pl/trenuj.
Kreację materiałów wizualnych dla Turnieju przygotowała Agencja Publicis. Za działania komunikacyjne odpowiada Biuro Prasowe Coca-Cola Cup, prowadzone przez Alert Media Communications. Podstawową platformą komunikacji z uczestnikami Turnieju jest serwis internetowy www.cocacolacup.pl, przygotowany przez K2 Internet. 30-dniowa kampania informująca o Turnieju pojawi się w maju na antenie RMF MAXXX.
Powstanie również cykl programów o Coca-Cola Cup przygotowanych oraz wyemitowanych przez CANAL+ w programie Minisport+. Będą one zawierały relacje z kolejnych etapów rozgrywek, począwszy od Finałów Wojewódzkich. Redakcja CANAL+ Sport przygotuje również relacje z wyjazdu zwycięskich drużyn na mecz Polska – Kostaryka na Mistrzostwach Świata w Niemczech.Pomysłodawcą i organizatorem Turnieju jest Coca-Cola Poland Services. Patronat nad Turniejem objęły Ministerstwo Sportu oraz Szkolny Związek Sportowy.
Ogólnopolskimi patronami prasowymi są: BRAVO Sport oraz Przegląd Sportowy, internetowymi – Sports.pl i Sportbiznes.pl. Patronat radiowy objęło Radio RMF MAXXX. Prasowymi patronami w poszczególnych województwach zostali: Dziennik Elbląski, Dziennik Wschodni, Echo Dnia, Gazeta Codzienna Nowiny, Gazeta Lubuska, Gazeta Olsztyńska, Gazeta Pomorska, Gazeta Poznańska, Gazeta Współczesna oraz Nowa Trybuna Opolska oraz Życie Warszawy. Oficjalny serwis internetowy Turnieju Coca-Cola Cup 2006 znajduje się pod adresem: www.cocacolacup.pl. Partnerami Turnieju są również JVC i Puma.