Trwa ładowanie...
turystyka
02-07-2008 09:08

Promocja hoteli najskuteczniejsza w internecie

Dla 50% Polaków internet jest najważniejszym źródłem informacji o hotelach - wynika ze wspólnego badania On Board PR i PBS DGA. Planując wyjazd, z sieci korzystają nawet ci, którzy zwykle nie używają internetu.

Promocja hoteli najskuteczniejsza w internecieŹródło: wp.pl
d3myra5
d3myra5

Badanie wykazało, że aż 49% Polaków szukając hotelu, sięga do internetu. W niektórych grupach społecznych - np. wśród Polaków z wyższym wykształceniem - internet jest wskazywany jako jedno z najważniejszych źródeł informacji aż przez 60% osób. Drugim co do ważności źródłem informacji o hotelach są dla Polaków rekomendacje znajomych i przyjaciół (34%). Reklamy, rekomendacje biur podróży czy informacje w przewodnikach są dużo mniej ważne.

Rynek wewnętrzny na usługi hotelarskie wciąż nie jest bardzo duży. Badanie wskazało, że zaledwie 21% dorosłych Polaków korzystało w ciągu ostatnich 2 lat z usług hotelu. Wyższy odsetek dotyczy głównie osób z wyższym wykształceniem, lepiej zarabiających.

Wyniki wyraźnie wskazują, że Polacy w dalszym ciągu korzystają z hoteli w kraju najczęściej w związku z wyjazdami służbowymi i biznesowymi - komentuje Krzysztof Wojtkiewicz, dyrektor generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Zaczyna się to jednak powoli zmieniać. Rosną nasze dochody. Przybywa nowych hoteli także w klasie ekonomicznej, istniejące obiekty poddawane są gruntownej modernizacji. Rośnie jakość, zakres i dostępność oferowanych usług hotelowych. Coraz częściej gośćmi hotelowymi są obywatele polscy - dodaje.

Badanie przyniosło też odpowiedź na pytanie, co najbardziej zniechęca Polaków do ponownego odwiedzenia hotelu. Okazuje się, że najgorsze doświadczenia to dodatkowe, niespodziewane opłaty (48% wskazań) oraz niemiła obsługa (43%). Niespodziewane opłaty bardziej oburzają mężczyzn (50%) niż kobiety (45%). Wśród czynników, na które zarządzający hotelami powinni zwrócić uwagę jest też zgodność oferowanego standardu z informacjami w ofertach kierowanych do klientów. Różnice pomiędzy deklaracjami a stanem faktycznym staną się poważnym problemem w oczach co czwartego Polaka.

d3myra5

"Rynek usług hotelarskich jest mocno związany z internetem. Nie tylko dlatego, że dostęp do Internetu staje się standardową usługą w hotelach" - mówi Tomasz Dziedzic z PBS DGA - "Z naszych badań wynika, że ponad 80% klientów hoteli regularnie korzysta z Internetu."

Badanie zostało przeprowadzone na losowej, reprezentatywnej grupie dorosłych mieszkańców Polski w dniach 23-25 maja 2008 roku.

Zobacz serwis: http://turystyka.wp.pl/ i hotele.wp.pl

d3myra5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3myra5
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj