Promocja hoteli najskuteczniejsza w internecie
Dla 50% Polaków internet jest najważniejszym źródłem informacji o hotelach - wynika ze wspólnego badania On Board PR i PBS DGA. Planując wyjazd, z sieci korzystają nawet ci, którzy zwykle nie używają internetu.
Badanie wykazało, że aż 49% Polaków szukając hotelu, sięga do internetu. W niektórych grupach społecznych - np. wśród Polaków z wyższym wykształceniem - internet jest wskazywany jako jedno z najważniejszych źródeł informacji aż przez 60% osób. Drugim co do ważności źródłem informacji o hotelach są dla Polaków rekomendacje znajomych i przyjaciół (34%). Reklamy, rekomendacje biur podróży czy informacje w przewodnikach są dużo mniej ważne.
Rynek wewnętrzny na usługi hotelarskie wciąż nie jest bardzo duży. Badanie wskazało, że zaledwie 21% dorosłych Polaków korzystało w ciągu ostatnich 2 lat z usług hotelu. Wyższy odsetek dotyczy głównie osób z wyższym wykształceniem, lepiej zarabiających.
Wyniki wyraźnie wskazują, że Polacy w dalszym ciągu korzystają z hoteli w kraju najczęściej w związku z wyjazdami służbowymi i biznesowymi - komentuje Krzysztof Wojtkiewicz, dyrektor generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Zaczyna się to jednak powoli zmieniać. Rosną nasze dochody. Przybywa nowych hoteli także w klasie ekonomicznej, istniejące obiekty poddawane są gruntownej modernizacji. Rośnie jakość, zakres i dostępność oferowanych usług hotelowych. Coraz częściej gośćmi hotelowymi są obywatele polscy - dodaje.
Badanie przyniosło też odpowiedź na pytanie, co najbardziej zniechęca Polaków do ponownego odwiedzenia hotelu. Okazuje się, że najgorsze doświadczenia to dodatkowe, niespodziewane opłaty (48% wskazań) oraz niemiła obsługa (43%). Niespodziewane opłaty bardziej oburzają mężczyzn (50%) niż kobiety (45%). Wśród czynników, na które zarządzający hotelami powinni zwrócić uwagę jest też zgodność oferowanego standardu z informacjami w ofertach kierowanych do klientów. Różnice pomiędzy deklaracjami a stanem faktycznym staną się poważnym problemem w oczach co czwartego Polaka.
"Rynek usług hotelarskich jest mocno związany z internetem. Nie tylko dlatego, że dostęp do Internetu staje się standardową usługą w hotelach" - mówi Tomasz Dziedzic z PBS DGA - "Z naszych badań wynika, że ponad 80% klientów hoteli regularnie korzysta z Internetu."
Badanie zostało przeprowadzone na losowej, reprezentatywnej grupie dorosłych mieszkańców Polski w dniach 23-25 maja 2008 roku.
Zobacz serwis: http://turystyka.wp.pl/ i hotele.wp.pl