SpołeczeństwoProf. Lena Kolarska-Bobińska

Prof. Lena Kolarska-Bobińska

Profesor Lena Kolarska-Bobińska jest autorem wielu książek, artykułów oraz badań, komentatorem wydarzeń społecznych i politycznych w mediach polskich i zagranicznych.


Prof. Lena Kolarska-Bobińska

Profesor Lena Kolarska-Bobińska ukończyła Wydział Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1970-91 pracowała w Instytucie Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk gdzie zdobyła tytuł doktora habilitowanego.

Od 1991 do 1997 roku pełniła funkcję dyrektora Centrum Badania Opinii Społecznej. W 1993 roku uzyskała tytuł Profesora Nadzwyczajnego. Od 1997 r. jest dyrektorem Instytutu Spraw Publicznych.

Profesor Lena Kolarska-Bobińska jest członkiem wielu polskich i międzynarodowych organizacji zawodowych i ciał doradczych m.in. Komitetu Socjologii PAN, Rady Naukowej Instytutu Studiów Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, Komitetu Sterującego projektu „Nowe Metody Rządzenia” VI Ramowego projektu Unii Europejskiej, Komitetu Doradczego ds. Nauk Społecznych i Humanistycznych Komisji Europejskiej.

W latach 2001-2005 była członkiem Rady Strategii Społeczno–Gospodarczej przy Radzie Ministrów oraz członkiem Grupy Refleksyjnej przy Prezydencie RP.

Główne publikacje:

  1. Centralization and Decentralization: Decisions, Power, Myth, Ossolineum, 1984,
  1. seria „Polacy 80”,”Polacy81”, „Polacy84”, „Polacy88”, „Polacy 90”, „Polacy95” (współautor) Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk
  1. Aspirations, Values and Interests. Poland 1989-94, Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk, 1994

4.Cztery reformy. Od koncepcji do realizacji (współautor i redaktor), Instytut Spraw Publicznych, 2000

  1. Polacy wobec wielkiej zmiany. Integracja z Unią Europejską (współautor i redaktor), Instytut Spraw Publicznych, 2001
  1. Obraz Polski i Polaków w Europie (współautor i redaktor), Instytut Spraw Publicznych, 2003
  1. Przed referendum europejskim, absencja, sprzeciw, poparcie (współautor i redaktor) Instytut Spraw Publicznych, 2003
  1. Świadomość ekonomiczna społeczeństwa i wizerunek biznesu (współautor i redaktor), Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2004
Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)