PolskaProdukty tzw. marki własnej są zagrożeniem dla zdrowia konsumentów

Produkty tzw. marki własnej są zagrożeniem dla zdrowia konsumentów

Kontrole Inspekcji Handlowej w pierwszym kwartale 2003 r. zakwestionowały jakość produktów sprzedawanych przez hipermarkety pod tzw. własna marką nawet w 90% przypadków, jeśli chodzi o przetwory mięsne - informuje "Nasz Dziennik".

Przetwory owocowe były wadliwe aż w 60%, a produkty zbożowe w blisko 55% przypadków. Skala obniżania jakości na rzecz osiągnięcia niższych cen zaczyna być wprost zatrważająca. Za tą sprawą kryje się też dramat rodzimych małych firm, które są stawiane pod murem: albo zrezygnują z własnej marki, obniżą jakość i sprzedadzą hipermarketom towar pod ich "własną marką", albo znikną z rynku. Do tego doprowadził brak prawa ograniczającego liczbę powstających w Polsce hipermarketów - pisze "Nasz Dziennik".

Towary sprzedawane pod "własną marką" charakteryzują się niskimi cenami, jednak ich jakość często nie spełnia wymagań obowiązujących przepisów i deklarowanych norm. Wadliwość artykułów, czyli udział produktów o zakwestionowanej jakości wśród wszystkich zbadanych w poszczególnych grupach towarowych, była następująca: przetwory mięsne - 89,9%, przetwory owocowe i warzywne - 59,5%, przetwory zbożowe - 54%, przetwory rybne - 47,7%, mleko i przetwory mleczne - 41,7%, napoje bezalkoholowe - 34,8%, wyroby cukiernicze trwałe - 33,3%, inne żywnościowe - 13,3% - podaje "Nasz Dziennik". (PAP)

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)