Producent makaronu z "lodówki PO" chce skarżyć partię
Lubelski biznesmen będzie się domagał odwołania informacji z reklamy wyborczej Platformy Obywatelskiej, w której produkowany przez niego makaron i inne produkty spożywcze pokazane w lodówce, drożeją - informuje "Dziennik Wschodni".
14.11.2006 | aktual.: 14.11.2006 06:45
Grzegorz Polak, szef lubelskiej Wytwórni Makaronu Domowego POL-MAK, rozpoznał w sztandarowym spocie wyborczym PO makaron swojej produkcji. Reklamówka pokazuje lodówkę z drożejącymi produktami. Ich ceny miały w ostatnim roku, czyli za rządów PiS, drastycznie pójść w górę. Z pokazywanego w telewizji materiału wynikało, że lubelski makaron podrożał aż o 30%. Biznesmen zapowiada wkroczenie na drogę prawną.
Polak nie widział wcześniej materiału wyborczego, bo był w Tunezji. Po powrocie zadzwonili do niego znajomi. Mówili, że mój makaron jest w lodówce Platformy - opowiada biznesmen. Dopiero wtedy zobaczyłem materiał w telewizji.
Szef POL-MAK, rozpoznał swój produkt po charakterystycznym wizerunku "szlachcianki". Ze spotu wynikało, ze jest to makaron jajeczny, który zdrożał o 30%. Gdyby to była prawda to pewnie machnąłbym ręką - mówi Polak. Ale w ostatnim roku makaron zdrożał o siedem procent. Doszło do tego z powodu suszy - dodaje.
Przedsiębiorca jest prezesem Polskiej Izby Makaronu i uważa, że spot wyborczy bije w całą branżę._ Takie informacje mogą spowodować spadek sprzedaży tego produktu,_ uważa. Wydajemy pieniądze, żeby zachęcić do jego kupowania a tu pojawia się informacja, że tak bardzo zdrożał - dodaje. Prezes POL-MAK spotkał się ze swoimi prawnikami, który mają zastanowić się, w jaki sposób będą domagać się sprostowania informacji o podwyżce makaronu. (PAP)