Poznań już nie będzie promował się hasłem "miasto know-how"?
Jacek Jaśkowiak chce, aby Poznań miał nowe hasło promocyjne zamiast obowiązującego dziś sloganu "miasto know-how". Na pismach urzędowych charakterystyczny logotyp z gwiazdką ma zastąpić herb miasta.
W 2009 r. Poznań zainaugurował nową kampanię wizerunkową. Hasło "Poznań. Tu warto żyć" zastąpił slogan "Poznań. Miasto know-how" i charakterystyczny logotyp "POZnan*" z gwiazdką zamiast kreseczki nad "ń". Dwa lata później zmieniono też logotypy wszystkich jednostek miejskich takich jak Zarząd Dróg Miejskich, Zarząd Transportu Miejskiego itd., dostosowując je do stylistyki hasła z gwiazdką.
Nowa kampania miała wielu przeciwników uważających, że gwiazdka kojarzy się z kurortami w Alpach, a samo hasło zaczęto przerabiać na prześmiewcze "Poznań. Miasto hau-hau".
Hasło nie podoba się także nowemu prezydentowi Poznania. Jacek Jaśkowiak już zapowiedział, że chce, aby w przyszłym roku logotyp z gwiazdką na pismach urzędowych zastąpił herb miasta. Ma też zniknąć hasło "Poznań. Miasto know-how".
- Bo uważam, że "know-how", umiejętności należy pokazywać poprzez działanie = uzasadniał na antenie telewizji WTK.
Więcej szczegółów zdradza Paweł Marciniak, rzecznik prasowy Urzędu Miasta.
- Zgodnie z rekomendacją pana prezydenta chcemy przygotować nowe hasło, które ma odnosić się do tego, jaki będzie Poznań za 8 lat - zdradza w rozmowie z Wirtualną Polską Marciniak. - Nie znaczy to jednak, że wrzucamy do niszczarki wszystkie materiały ze starym hasłem. Sam logotyp z gwiazdką zostaje, podobnie jak logotypy jednostek miejskich takich jak np. ZDM. Pan prezydent nawet chwali pomysł, że zostały one ujednolicone. Na oficjalnych pismach urzędowych ma być jednak stosowany herb miasta zamiast logotypu - dodaje.
Logotyp z gwiazdką ma być dalej używany w promocji przy okazji różnych imprez takich jak np. poznański maraton.