PolskaPoznaj Nowe Volvo S60 - najbezpieczniejsze Volvo w historii !

Poznaj Nowe Volvo S60 - najbezpieczniejsze Volvo w historii !

(fot. wlasne)

Poznaj Nowe Volvo S60 - najbezpieczniejsze Volvo w historii !
Źródło zdjęć: © wlasne

25.06.2010 | aktual.: 01.07.2010 15:20

„Wprowadzone dla kierowców rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo, stają w obronie czegoś więcej niż tylko radości z jazdy.”

Thomas Broberg
Starszy doradca ds. bezpieczeństwa
Volvo Car Corporation

W wyniku coraz bardziej intensywnego ruchu drogowego codziennie dochodzi do wypadków z udziałem pieszych. W Europie ponad 14 % ofiar śmiertelnych wszystkich wypadków to właśnie piesi. Firma Volvo zawsze była liderem w dziedzinie ochrony osób podróżujących samochodem. W ostatnich latach udało nam się wprowadzić przełomowe rozwiązania techniczne, dzięki którym kierowcy są w stanie znacznie ograniczyć skutki zderzenia z innymi pojazdami. Obecnie poszliśmy krok na przód. Opracowaliśmy system, który zadba o najbardziej bezbronnych użytkowników dróg – pieszych. Jesteśmy pierwszą marką motoryzacyjną na świecie, która oferuje takie rozwiązana – powiedział Thomas Broberg.

System wykrywania pieszych – Pedestrian Detection:

Obraz
© (fot. dsa)

Nowe Volvo S60 zostało wyposażone w szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych, zwiększających bezpieczeństwo. Wśród nich znalazł się najnowszy system wykrywania pieszego z pełnym automatycznym hamowaniem - Pedestrian Detection. To pierwszy na samochód świecie, który w takim stopniu chroni pieszych. Pedestrian Detection, czyli system wykrywania pieszego z automatycznym hamowaniem obejmuje radar (umieszczony w kracie wlotu powietrza), kamerę umieszczoną i zintegrowaną z wewnętrznym lusterkiem wstecznym oraz specjalny komputer sterujący (centralną jednostkę sterująca układem). Zadaniem radaru jest wykrywanie i pomiar odległości zbliżającego się obiektu. Z kolei kamera określa rodzaj obiektu, a komputer wylicza możliwość zaistnienie kolizji i odpowiednio reaguje. System w pierwszej kolejności ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i pulsującym światłem odbitym od górnej części przedniej szyby. Jeśli kierowca nie zareaguje na te ostrzeżenia, a według oceny systemu zderzenie będzie nieuniknione, włączone
zostaną z pełną mocą hamulce samochodu.
Pedestrian Detection pozwala uniknąć zderzenie z pieszym przy prędkości do 35 km/h. Przy wyższych prędkościach system wciąż pracuje przy czym koncentruje się na możliwie jak największym zmniejszeniu prędkości samochodu przed zderzeniem. Prędkość samochodu może zostać zredukowana nawet o 35 km/h. System wykrywa osoby o wzroście powyżej 80 cm wzrostu, czyli uwzględnia także obecność na drodze dzieci. Staraliśmy się aby Pedestrian Detection potrafiło wykryć także dzieci. Wiele z potrąconych pieszych to właśnie dzieci, które przez nieuwagę wchodzą na jezdnię - dodał Broberg.
Wyobraźmy to sobie: Na ulicę wpada piłka. Za nią bez zastanowienia wybiega dziecko - tuż przed maskę zbliżającego się samochodu. Czy kierowcy uda się uniknąć wypadku? W przypadku samochodów Volvo można zapobiec skutkom tej niebezpiecznej sytuacji. Volvo wprowadza bowiem nowy system bezpieczeństwa czynnego Pedestrian Safety, wykrywający ludzi na drodze samochodu. Umożliwia on automatyczne uniknięcie kolizji przy prędkości poniżej 25 km/h, jeśli kierowca nie zdoła zareagować na czas. W krajach Unii Europejskiej odsetek pieszych w śmiertelnych wypadkach drogowych wynosi od 10% do 25%. Zdaniem Thomasa Broberga owe systemy Volvo Cars będą miały tym samym ogromny wpływ na ograniczenie śmiertelnych wypadków na drogach. Szacuje się, iż w niektórych wypadkach możliwe będzie ograniczenie śmiertelności nawet o 85 %."

Minimalizacja ryzyka kolizji w ruchu miejskim:

Obraz
© (fot. fg)

Nowe Volvo S60 posiada w podstawowej wersji wyposażenia układ City Safety, znany z modelu XC60. System pozwala ograniczyć lub całkowicie wyeliminować kolizje w ruchu miejskim. Ponadto, nowe Volvo zostanie wyposażone w system ochrony na wypadek przewrócenia samochodu - ROPS (ang. Rollover Protection System). System wykorzystuje zaawansowaną technologię czujników. W momencie przewrócenia samochodu napinacze usztywniają pasy bezpieczeństwa i uruchamiają kurtynę powietrzną. Razem z klatką bezpieczeństwa elementy te ograniczają ryzyko wystąpienia obrażeń zapiętych pasami pasażerów w tego typu sytuacjach.

Optymalna ochrona:

Obraz
© (fot. sdfg)

Poza systemami bezpieczeństwa czynnego, nowe Volvo S60 zostało wyposażone w nowe oraz zmodernizowane systemy bezpieczeństwa biernego. W samochodzie znajdzie się technologia regulująca działanie poduszek powietrznych oraz napięcie pasów bezpieczeństwa w zależności od siły zderzenia - PRS (ang. Pre-prepared Restraints). Dodatkowo model jest wyposażony w system ochrony przed uderzeniem bocznym - SIPS (ang. Side Impact Protection System), boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne oraz jeden z najskuteczniejszych na rynku systemów ograniczających ryzyko obrażeń szyi w przypadku uderzeń tylnych WHIPS.

Jeżeli zdażyło Ci się zasnąć za kółkiem…

Obraz
© (fot. 3434)

System ostrzegania kierowcy - DAC (ang. Driver Alert Control), który monitoruje jazdę samochodu wzdłuż znaczników pasa i ostrzega kierowcę, jeśli tor jazdy zmieni się w sposób przypadkowy lub niekontrolowany. System informowania o martwym punkcie - BLIS (ang. Blind Spot Information System) - pomaga wykrywać obecność pojazdów znajdujących się w tzw. martwym punkcie po obu stronach samochodu. W przypadku niebezpieczeństwa zapala się światełko ostrzegawcze znajdujące się obok bocznego lusterka. Aktywne Bi-ksenonowe reflektory – dają możliwe najlepsze oświetlenie w przypadku jazdy po krętych drogach, poprzez „doświetlanie” pobocza. Ostrzeganie o zjeździe z pasa jezdni - LDW (ang. Lane Departure Warning) - alarmuje kierowcę jeśli przekroczy znacznik pasa bez włączenia kierunkowskazu.

Zapraszamy na jazdę próbną do salonu V-Motors we Wrocławiu
ul. Brucknera 55
51-411 Wrocław
Otwarte
8.00-19.00, soboty 9.00-14.00
T +48 ( 71) 7 800 900
F +48 (71) 7 800 901
salon@vmotors.dealervolvo.pl
http://www.dealer.volvocars.pl/vmotors/

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)