Trwa ładowanie...
d1rq3m5

Portugalski tygodnik o polskich obozach koncentracyjnych. Ambasada RP reaguje

Ambasada RP w Lizbonie podjęła interwencję w sprawie opublikowanego przez tygodnik "Expresso" tekstu dotyczącego wystawy prac byłych więźniów Auschwitz. Autorka napisała, że był to obóz koncentracyjny "w Polsce, który działał od 1940 do 1945 r.".
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
"Expresso" jest najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem Portugalii
"Expresso" jest najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem Portugalii (PAP)
d1rq3m5

- Ambasada zareagowała na tekst tygodnika "Expresso" z uwagi na fakt, że jeden z użytych w artykule zwrotów mija się z prawdą historyczną - wyjaśnia oficer prasowy polskiej placówki dyplomatycznej Bogdan Jędrzejowski,

- Interweniowaliśmy już w redakcji "Expresso", wskazując, że autorka artykułu zawarła w tekście nieprawidłowe sformułowanie odnośnie do obozu Auschwitz. Podejmiemy kolejne działania, jeśli tygodnik nie dokona odpowiednich poprawek"- wyjaśnił Jędrzejowski.

W sobotę na internetowej stronie tygodnika "Expresso" pojawił się artykuł pt. "Sztuka jako ratunek". Jego autorka, Katya Delimbeuf, opisując zainaugurowaną w Muzeum Auschwitz wystawę 2000 prac byłych więźniów z okresu ich niewoli, użyła zdania: "Szkice węglem i nawet akwarele powstawały i przetrwały w obozie zagłady w Polsce działającym od 1940 do 1945 r.".

d1rq3m5

Autorka tekstu, który został opublikowany na kilku innych portugalskich portalach internetowych, napisała też, że w "Auschwitz zostało zamordowanych w sposób barbarzyński ponad 1 mln osób".

"Expresso" jest najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem Portugalii. Na jego łamach publikują komentatorzy, politycy i eksperci zarówno o poglądach prawicowych, jak i lewicowych. Redaktorem naczelnym pisma jest Ricardo Costa, brat aktualnego premiera Portugalii Antonia Costy.

Źródło: PAP

d1rq3m5

Podziel się opinią

Share

d1rq3m5

d1rq3m5
Więcej tematów