ŚwiatPolsko-niemiecka strona internetowa dla fanów muzyki

Polsko-niemiecka strona internetowa dla fanów muzyki

Miłośnicy muzyki z Polski i Niemiec mogą korzystać z dostępnej w obu językach nowej strony internetowej, zawierającej informacje o festiwalach, konkursach i instytucjach muzycznych.

19.06.2006 18:00

Niemiecki minister stanu ds. kultury i mediów Bernd Neumann oraz radca ambasady polskiej Sławomir Tryc dokonali w poniedziałek w urzędzie kanclerskim w Berlinie symbolicznej inauguracji elektronicznej giełdy, dostępnej pod adresem www.polsko-niemiecka- gielda-muzyczna.pl oraz po niemiecku www.deutsch-polnische- musikboerse.de

Neumann podkreślił, że wspólna polsko-niemiecka internetowa strona muzyczna jest pierwszym tego rodzaju dwustronnym projektem. To przejaw zrastania się Polski i Niemiec, w czym niemały udział miał zakończony niedawno Rok Polsko-Niemiecki z ponad 2000 wspólnych imprez - powiedział minister stanu.

Jego zdaniem kultura stanowi dobry fundament dla integracji politycznej. Dzięki internetowej giełdzie polskie festiwale będą zdobywały niemieckich słuchaczy, a organizatorom festiwali w Niemczech będzie łatwiej przyciągnąć słuchaczy z Polski - powiedział Neumann.

Norbert Pietrangeli z Niemieckiej Rady Muzyki, będącej jednym z inicjatorów projektu, powiedział, że otwarcie internetowej giełdy jest ukoronowaniem pięcioletniej współpracy z festiwalem muzyki współczesnej "Warszawska Jesień". Pomysł giełdy powstał podczas dyskusji prowadzonych przez znawców muzyki z obu krajów podczas warszawskich festiwali.

Agnieszka Radziszewska wyjaśniła, że redakcja giełdy będzie czerpała informacje o planowanych imprezach muzycznych z polskich urzędów wojewódzkich oraz niemieckich krajów związkowych.

Na stronie będą też zamieszczane recenzje z koncertów, informacje o konkursach muzycznych i festiwalach oraz artykuły dotyczące historii muzyki. Powstanie również forum, na którym miłośnicy muzycy będą mogli wymieniać doświadczenia i opinie. Radziszewska podkreśliła, że autorzy giełdy będą zwracać szczególną uwagę na propagowanie imprez niekomercyjnych.

Jacek Lepiarz

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)