Polskapresse i Orkla Press Polska razem
Rusza wspólna akcja marketingowa Polskapresse i Orkla Press Polska.
Od 6 września 2005 roku 11 gazet Orkla Press Polska i 6 gazet Polskapresse załączać będzie kolekcję książek "Lektury wszech czasów". Jest to pierwsza wspólna akcja marketingowa dwóch największych wydawców prasy regionalnej w Polsce.
We wtorek 30 sierpnia br. w 17 dziennikach dwóch wydawców ukażą się zapowiedzi pierwszej z lektur - "Pana Tadeusza" Adama Mickiewicza. Książka pojawi się w sprzedaży 6 września. Lektury będą dołączane do wtorkowych wydań wybranych dzienników regionalnych Polskapresse (Dziennik Zachodni, Dziennik Bałtycki, Dziennik Łódzki, Gazeta Krakowska, Słowo Polskie Gazeta Wrocławska, Głos Wielkopolski) i Orkla Press Polska (Tygodnik Ostrołęcki, Dziennik Wschodni, Echo Dnia, Gazeta Codzienna Nowiny, Gazeta Lubuska, Gazeta Pomorska, Gazeta Współczesna, Głos Koszaliński/ Głos Słupski, Głos Pomorza, Głos Szczeciński, Nowa Trybuna Opolska).
Dziennik z książką kosztować będzie 3,5 zł plus cena gazety.
Kolekcji towarzyszyć będzie kampania reklamowa prowadzona na poziomie regionalnym i ogólnopolskim. Po raz pierwszy prasa regionalna promowana będzie w mediach ogólnopolskich.
Reklamy kolekcji pojawią się w telewizji ogólnopolskiej - w TVP1 i Polsacie. Regionalne wersje spotów emitowane będą w TVP3. W kampanii wykorzystywane będą także regionalne i lokalne stacje radiowe oraz autopromocja na łamach 17 dzienników.
Za kreację i produkcję reklam telewizyjnych, radiowych i prasowych odpowiada agencja reklamowa Yapan, która wygrała zorganizowany na początku sierpnia przetarg. Zakup mediów ogólnopolskich odbył się poprzez wrocławski dom mediowy Mediapol. Za realizację kampanii regionalnej, w tym zakup mediów, odpowiedzialne są poszczególne regiony.