ŚwiatPolowanie na seksistowskie reklamy we Francji

Polowanie na seksistowskie reklamy we Francji

Przez telefon, pocztę elektroniczną lub zwykłą we Francji można od piątku informować władze o reklamach, które informatorzy uważają za seksistowskie - podało Ministerstwo ds. Równości i Równouprawnienia Zawodowego.

06.02.2004 16:05

Francuzi mogą telefonować, wysłać e-mail lub przesłać zwykły list z dopiskiem "reklama seksistowska", jeśli uznają, że wizerunek kobiety w danym spocie reklamowym narusza godność ludzką.

Minister delegowana ds. równości i równouprawnienia zawodowego Nicole Ameline podpisała pod koniec ubiegłego roku wspólną deklarację z Biurem Weryfikacji Reklam (BVP). Kontrolerzy zobowiązali się do szczególnej czujności wobec obrazów i tekstów reklamowych, które mogłyby być interpretowane jako przejaw dyskryminacji osób lub grup osób ze względu na ich płeć bądź orientację seksualną.

Pierwsze wyniki tej akcji mają być opublikowane 8 marca, w Międzynarodowy Dzień Kobiet.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)