Polacy nie życzą sobie barier w handlu
Zdecydowana większość Polaków nie chce
wprowadzenia ograniczeń powierzchni sprzedaży powstających
sklepów, co przewiduje uchwalona już przez Sejm ustawa o tworzeniu
i działaniu wielkopowierzchniowych obiektów handlowych - wynika z
sondażu przeprowadzonego dla "Gazety Prawnej" przez PBS DGA.
58% badanych jest przeciwko takim ograniczeniom, a za nimi opowiedziało się 28% pytanych. Ustawę, która w czwartek będzie głosowana w Senacie, skrytykowały już wcześniej dwie senackie komisje: Gospodarki Narodowej oraz Samorządu. Przeciwko jej restrykcyjnym zapisom zdecydowanie wypowiedziały się też środowiska biznesu. Prawnicy zwracają uwagę na jej niezgodność z prawem unijnym.
Polacy nie są jednak zdecydowanymi przeciwnikami wszystkich przepisów ustawy. Zgadzają się np. na to, aby powstanie nowego super- czy hipermarketu uzależnione było od uzyskania zgody władz lokalnych. Za koniecznością uzyskania takiej zgody było 66% ankietowanych, a nie widziało jej potrzeby tylko 21% pytanych.
Badanie zostało zrealizowane w dniach 11-13 maja na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1095 Polaków, którzy ukończyli 15 rok życia. (PAP)