Polacy kupują mniej samochodów
W ciągu siedmiu miesięcy 2005 roku sprzedano w Polsce 149.178 samochodów. Było to o 30,56 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem 2004 roku - podała firma Samar, monitorująca rynek motoryzacyjny.
10.08.2005 08:03
W lipcu sprzedano 19.722 auta osobowe, czyli o 15,01 proc. mniej niż w czerwcu i 10,75 proc. mniej niż przed rokiem.
Nie ma zmian w rankingu najpopularniejszych marek na polskim rynku. Liderem w dalszym ciągu jest Skoda, która od początku roku sprzedała 17.099 samochodów, o 37,43 proc. mniej niż przed rokiem.
Druga w rankingu Toyota sprzedała od początku roku 16.961 aut, czyli o 30,75 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2004 roku.
Trzecie miejsce zachował Fiat, którego sprzedaż wyniosła w okresie styczeń - lipiec 15.121 samochodów (spadek o 59,64 proc.).
Czwartą pozycję zajął Opel, który w ciągu siedmiu miesięcy sprzedał 13.379 samochodów, czyli o 37,05 proc. mniej niż rok wcześniej.
Na piątej pozycji uplasował się Ford ze sprzedażą 12.040 sztuk (spadek o 40,03 proc.), kolejny jest Renault (11.206 sztuk, spadek o 46,11 proc.).
Siódmą i ósmą lokatę zajmują odpowiednio Peugeot (9.789 aut, spadek o 32,92 proc.) oraz Citroen (8.627 aut, wzrost o 11,89 proc). Dziewiąty jest Volkswagen, który od początku roku sprzedał 6.914 aut, o 26,94 proc. mniej niż przed rokiem. Pierwszą dziesiątkę zamyka Honda, która sprzedała 6.319 samochodów (wzrost o 0,86 proc.).
Od początku roku sprzedano 19.333 samochody dostawcze, czyli o 2,99 proc. mniej niż przed rokiem. W lipcu sprzedano 2.662 takich aut - 16,47 proc. mniej niż miesiąc wcześniej. W stosunku do lipca 2004 roku spadek wyniósł 10,34 proc. Liderem sprzedaży pozostaje Fiat z wynikiem po siedmiu miesiącach 4.393 sztuk (spadek o 13,88 proc.).
Druga lokata w dalszym ciągu należy do Volkswagena (3.011 sztuk, wzrost o 65,71 proc.), trzeci jest Renault (1.967, 6,2 proc. spadku).