Trwa ładowanie...
d3k5zp9
01-09-2006 04:40

Polacy chcą coraz lepszych aut

Jeszcze kilka lat temu polscy kierowcy byli najmniej wybrednymi klientami salonów samochodowych w Europie. Ale to już historia, bo Polacy zaczęli gustować w coraz lepszych autach - ocenia "Dziennik".

d3k5zp9
d3k5zp9

Jak wynika z danych firmy Samar monitorujacej polski rynek motoryzacyjny, w 1999 r. co trzecie auto sprzedawane w Polsce należało do segmentu A, czyli samochodów najmniejszych, takich jak seicento. W 2005 r. udział tego segmentu spadł do skromnych 9%, co i tak jest dobrym wynikiem, zważywszy na to, że praktycznie jedynym liczącym się graczem jest tu fiat panda.

Większość polskich kierowców przesiadła się do większych aut z segmentu C (auta kompaktowe, np. ford focus)
oraz D (klasa średnia, np. renault laguna). Udział tej ostatniej grupy w rynku urósł w ciągu pięciu lat z niecałych 10% do 17%, co jest zaskakująco dobrym wynikiem nawet na tle Europy Zachodniej. Nad tym zadziwiającym zjawiskiem zastanawiają się nawet specjaliści z branży.

Jak wynika ze statystyk, grupa zamożnych klientów rośnie z roku na rok. Doszło już do tego, że niektóre firmy sprzedają więcej aut z segmentu D, niż z pozostałych niższych razem wziętych. Volkswagen od początku tego roku sprzedał w Polsce trzy tys. Passatów, podczas gdy na lupo, polo i golfa znalazł niecałe dwa tys. chętnych.

Dobre wyposażenie Polacy chcą dziś mieć nie tylko w luksusowych limuzynach, lecz nawet w samochodach z najtańszej półki. Jedno z najtańszych aut na rynku - dacia logan praktycznie nie sprzedaje się w najprostszej wersji. Modele z klimatyzacją wybiera 65% kupujących. (PAP)

d3k5zp9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3k5zp9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj