Podziemny tunel rowerowy. Rozwiązanie, które zrewolucjonizuje ruch w Zurychu
Zurych otworzył nowoczesny tunel rowerowy, który ma zrewolucjonizować transport w mieście. Inwestycja, której koszt wyniósł 38,6 mln franków, została zrealizowana po 13 latach przygotowań. Rowerzyści już chętnie korzystają z nowego rozwiązania.
Nowy tunel rowerowy w Zurychu, otwarty 22 maja, to przełomowy projekt, który ma na celu poprawę bezpieczeństwa cyklistów. Tunel o długości 192 metrów umożliwia bezpieczny przejazd między północą a południem miasta, minimalizując ryzyko kolizji z samochodami.
Tunel, który zrewolucjonizuje ruch w Zurychu
Projekt, zaproponowany przez Pro Velo Zurich w 2011 roku, został zrealizowany po jednogłośnym poparciu mieszkańców w referendum w 2021 roku. Władze miasta początkowo planowały zburzenie nieużywanego odcinka autostrady, ale ostatecznie zdecydowano się na budowę tunelu.
Dyrektor Pro Velo, Yvonne Ehrensberger, podkreśliła, że tunel jest symbolem nowego podejścia do transportu w Zurychu. To pierwsza inwestycja w mieście zaprojektowana wyłącznie dla rowerzystów, co ma przyczynić się do dalszego wzrostu liczby cyklistów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Spór o marszałkowanie? "Niewypełnianie umowy, będzie zerwaniem umowy"
Już wkrótce kolejne udogodnienia dla cyklistów
Władze Zurychu planują kolejne inwestycje rowerowe, w tym przebudowę Kasernenstrasse oraz nowe ścieżki rowerowe od Sihlquai do Dammsteg. Te projekty mają na celu dalsze zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu dla rowerzystów.
Otwarcie tunelu zbiegło się z festiwalem Cycle Week, co podkreśla znaczenie rowerów w miejskim transporcie. Nowa infrastruktura ma nie tylko poprawić bezpieczeństwo, ale także promować zrównoważony rozwój miasta.
Źródło: Polacy Szwajcaria