ŚwiatPodział uczniów według płci to mit

Podział uczniów według płci to mit

Nowe badania podważają mit, że prawidłowy jest podział na szkoły dla chłopców i dziewcząt. Amerykańska psycholożka Rosalinda Barnett odrzuca argumenty ekspertów, którzy twierdzą, że dzieci w takich szkołach uczą się lepiej – informuje "Sky News".

28.06.2006 | aktual.: 28.06.2006 15:29

Obrońcy tezy dotyczącej podziału szkół według płci uważają, że istnieją anatomiczne różnice między chłopcami i dziewczętami w sposobie uczenia. Psycholożka z Massachusetts uważa, że teorie te nie mają podstaw naukowych. Bernett będzie brała udział w konferencji w Berkshire, podkreślając zalety szkół, w których chłopcy i dziewczęta uczą się razem.

Bernett uważa, że mit utrwalił się w świadomości społeczeństwa tak mocno, że nikt nie zwraca uwagi na fakty i niedługo będą w to wierzyć nauczyciele i rodzice, a dziewczęta nie będą interesować się matematyką, bo to przecież męska rzecz.

Dr Anthony Seldon, nauczyciel w Wellington College uważa, że szkoły podzielone według płci powinny nadal istnieć i są potrzebne. – Ale z mojego doświadczenia jako nauczyciela i rodzica wynika, że dzieci świetnie się rozwijają w szkołach "koedukacyjnych" – mówi Seldon.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)