Plus oraz TP SA liderami sportowego sponsoringu
Podczas listopadowego badania efektywności sponsoringu sportowego
największy udział wśród stacji telewizyjnych generujących zwrot
medialny miały kanały telewizji publicznej. Najaktywniej
eksponowane były marki Plus (siatkówka) oraz TP (piłka nożna).
20.12.2007 08:00
Największą liczbę kontaktów widza z markami w listopadzie wygenerowały mecze eliminacyjne do ME w piłce nożnej emitowane przez TVP2. Piłka nożna była także dyscypliną o największej wartości medialnej w listopadzie(ponad 36 mln złotych). Na drugiej pozycji znalazła się siatkówka mężczyzn (ponad 9 mln. złotych), trzecie miejsce zajęła siatkówka kobiet ( ponad 8 mln złotych).
Największą wartość medialną dla sponsorów sportu wygenerowały TVP2 (blisko 16 mln złotych), Polsat (ponad 10 mln złotych) i TVN (blisko 10 mln złotych)
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Pentagon Research. Monitorowane były programy ( w tym wiadomości), w których pokazywane są imprezy polskie, bądź z udziałem polskim sportowców. Wartość medialna została wyliczona w oparciu o średnie cpt dla monitorowanych stacji, oraz średnią oglądalność programów, podczas których emitowane były marki.