PolskaPiwo na stadiony, ale z telewizji

Piwo na stadiony, ale z telewizji

Prawdopodobnie od 1 sierpnia kibice będą
mogli legalnie pić piwo na stadionach, zapowiada "Dziennik". Za to
reklamy piwa mogą zniknąć z telewizji w godzinach największej
oglądalności.

21.01.2009 05:10

Platforma Obywatelska w projekcie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych wprowadziła zapis umożliwiający sprzedaż alkoholu podczas meczów. Według "Dziennika" ma to być prezent od Platformy Obywatelskiej dla kibiców przed piłkarskimi mistrzostwami Europy 2012.

PiS protestuje, zapowiada że zagłosuje przeciw i sugeruje, że przepisy napisano pod wpływem lobby producentów piwa. Za to rządowym argumentom dał się przekonać znany z bezkompromisowości w walce z coraz większą dostępnością alkoholu dyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. - Pokazali mi dane policji, z których wynikało, że osoby robiące burdy na ogół są trzeźwe - mówi Krzysztof Brzózka.

Sprzedaż piwa na stadionach będzie testowana przez trzy sezony, by już na Euro 2012 nie było niedociągnięć.

Nie jest natomiast wykluczone, że piwo zniknie z telewizji. A dokładniej z reklam telewizyjnych emitowanych przed godziną 23. Chce tego Ministerstwo Zdrowia. Przeciwko forsowanej przez ten resort nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości protestują już producenci piwa i stacje telewizyjne, które obawiają się utraty zysków.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)