PIT 2020. Do kiedy pracodawca musi przekazać pracownikom PIT‑11?

PIT 2020. Osoby, które już otrzymały od pracodawców PIT-11, mogą rozliczyć podatek za 2020 rok. Nie wszyscy jednak dostali już ten ważny dokument. Do kiedy pracodawca ma przekazać pracownikowi PIT-11?

PIT 2020. Do kiedy pracownik powinien dostać PIT-11?
PIT 2020. Do kiedy pracownik powinien dostać PIT-11?
Źródło zdjęć: © Pixabay
Anna Piątkowska-Borek

16.02.2021 15:45

PIT 2020. Ważna data. Do kiedy pracownik ma dostać PIT-11?

PIT-11 składają w urzędzie skarbowym firmy, instytucje państwowe i inne zakłady pracy, które zatrudniają pracowników. Każdy pracodawca, nieważne czy zatrudni kilku, czy kilkuset pracowników, może to zrobić tylko w formie elektronicznej. Na złożenie w skarbówce deklaracji PIT-11 ma czas do 31 stycznia. Następnie musi je przekazać swoim pracownikom. Do kiedy ma na to czas?

Aby rozliczyć PIT 2020, pracownik musi mieć od pracodawcy deklarację PIT-11. To właśnie na niej znajdują się wszystkie informacje na temat przychodu, dochodu, kosztach uzyskania przychodu i zaliczek pobranych na poczet podatku. Mając w ręku ten dokument, podatnik może przystąpić do rozliczenia PIT 2020.

PIT 2020. Do kiedy pracodawca ma przekazać pracownikom deklaracje PIT-11?

Po tym, jak wyśle deklarację do skarbówki, pracodawca ma jeszcze miesiąc, by dostarczyć dokument swojemu pracownikowi. Termin przekazania PIT-ów pracownikom mija 28 lutego. Czasu jest już zatem niewiele.

PIT 2020. Do kiedy podatnicy mogą się rozliczać?

Z kolei osoba, która dostanie PIT-11 od swojego pracodawcy, na rozliczenie podatku za 2020 rok ma czas do 30 kwietnia. Radzimy jednak nie zwlekać do ostatniej chwili. Im wcześniej się rozliczymy i złoży w skarbówce deklarację PIT za 2020 rok, tym szybciej otrzymamy zwrot nadpłaconego podatku.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)