PiS stawia na marketing - nowe założenia kampanii
"Rzeczpospolita" dotarła do założeń kampanii Prawa i Sprawiedliwości przed wyborami prezydenckimi i samorządowymi. Ma ona być zupełnie inna, niż przed wyborami w latach 2006 i 2007.
Kampania prowadzona centralnie ma zostać połączona z lokalnymi kampaniami przed wyborami samorządowymi. O tym, kto będzie kandydatem na prezydentów i burmistrzów miast, zdecydują sondaże opinii publicznej.
Władze partii, które otrzymały od szefów struktur regionalnych i okręgowych wykaz potencjalnych kandydatów, zleciły ośrodkom sondażowym przeprowadzenie badań, dotyczących ich popularności.
Sondaże mają też określić charyzmę kandydatów i ich potencjalne zdolności przywódcze. Zwycięzcy badań otrzymają od władz PiS propozycje ubiegania się o najwyższe samorządowe stanowiska.
– To przejście od działań politycznych do marketingowych – ocenia pomysł PiS dr Norbert Maliszewski, specjalista od marketingu politycznego.