Pierwszy zusomat stanął na warszawskiej poczcie
Złożenie dokumentów do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej, oraz uzyskanie informacji na temat ubezpieczeń społecznych - takie możliwości będą mieli klienci Poczty Polskiej dzięki zusomatom - interaktywnym urządzeniom zainstalowanym w wybranych placówkach pocztowych. Ruszył pilotażowy projekt, w którym weźmie udział pięć placówek w Polsce. Jedno z urządzeń stanęło w placówce przy ul. Świętokrzyskiej 31/33 w Warszawie. Pozostałe trafiły do Gdańska, Lublina, Rzeszowa i Opola.
04.06.2014 | aktual.: 04.06.2014 13:44
Projekt jest efektem porozumienia podpisanego między Zakładem Ubezpieczeń Społecznych a Pocztą Polską. Klienci będą mogli korzystać z zusomatów w placówkach poczty przez najbliższy rok.
- Naszym celem strategicznym jest satysfakcja klienta. Jestem przekonany, że sama elektronizacja kontaktu z ZUS, zrealizowana za pomocą Platformy Usług Elektronicznych, której częścią są zusomaty, nie wystarczy. Poszukujemy nowych dróg kontaktu z naszymi klientami. Jednym z najbardziej obiecujących projektów jest współpraca z Pocztą Polską. Akcja udostępnienia urzędomatów w placówkach poczty ma na celu przede wszystkim zwiększenie zainteresowania obywateli nowymi usługami świadczonymi przez ZUS poza siedzibą Zakładu, przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii - mówi Dariusz Śpiewak, Członek Zarządu ZUS odpowiedzialny za IT i obsługę klientów.
Placówki pocztowe, do których trafiły zusomaty dostępne będą dla klientów przez całą dobę i monitorowane przez pracowników ochrony (tak jak w blisko 150 placówkach ZUS, gdzie zusomaty funkcjonują już od dwóch lat).
Poprzez zusomaty w placówkach pocztowych klienci będą mogli m.in.:
- złożyć w formie papierowej dowolny dokument i wniosek z zakresu zadań realizowanych przez ZUS - w tym dokumenty ubezpieczeniowe i otrzymać potwierdzenie ich złożenia,
- skorzystać z serwisów internetowych Zakładu, ze szczególnym uwzględnieniem dostępu do Platformy Usług Elektronicznych (PUE) i jej funkcjonalności (pue.zus.pl, www.zus.pl, http://e-inspektorat.zus.pl/, http://www.mojaskladka.zus.pl/, http://mojaemerytura.zus.pl/),
- skontaktować się bezpłatnie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej.
Urządzenia posiadają szereg komponentów ułatwiających korzystanie, takich jak monitor dotykowy, klawiaturę z wbudowaną myszką, przyjazny i intuicyjny interfejs użytkownika. Urządzenie jest także przyjazne dla osób niepełnosprawnych.