Pepsi i Coca Cola w sądzie
PepsiCo Inc. wniosło wobec Coca-Cola Co. pozew do sądu w USA.
23.03.2006 06:37
Firma produkująca Pepsi uważa, że Coca Cola w reklamie napoju Powerade wyraźnie daje do zrozumienia konsumentom, że Gatorade (napój produkowany przez Pepsi) jest gorszy.
Pepsi chce, by sąd nakazał przerwanie kampanii reklamowej, która wprowadza klientów w błąd.
Spot reklamowy, o który toczy się spór, przedstawia wyścig dwóch farmerów. Jeden z nich ma na wozie 10 snopków siana, a drugi 50. W reklamie wyścig wygrywa ten, który ma mniej snopków. Pepsi uważa, że ilość snopków na wozie to aluzja do ilości kalorii, które zawierają napoje (Powerade – 10, Gatorade - 50).
Coca Cola twierdzi, że ich reklama ukazuje prawdę i będą w sądzie bronić swoich racji.