Trwa ładowanie...
09-10-2007 18:50

"Parlament. Zrób to sam"

Hasłami "Zmień kraj. Idź na wybory" oraz "Parlament. Zrób to sam" koalicja społeczna "21października.pl" chce zachęcać młodych ludzi do udziału w wyborach. Koalicja przygotowała spoty radiowe i telewizyjne, specjalne koszulki, naklejki i plakaty - wszystko po to, by przekonać młodych, że każdy głos jest ważny.

"Parlament. Zrób to sam"Źródło: 21października.pl
d261448
d261448

Szczególnie niska frekwencja wyborcza - jak wynika z badań - występuje wśród ludzi młodych. Jeśli ludzie młodzi w dalszym ciągu nie będą głosowali, to w miarę jak ich będzie przybywało w elektoracie, jak będą przechodzili do kolejnych, starszych przedziałów wiekowych, frekwencja może spadać. To może doprowadzić to tego, że frekwencja wyborcza niedługo będzie wynosiła nie 40%, ale 30, czy wręcz 20% - mówił dr Mikołaj Cześnik z Instytutu Studiów Politycznych PAN.

Koalicja społeczna, w której skład wchodzą PKPP Lewiatan, Fundacja im. Stefana Batorego, Forum Obywatelskiego Rozwoju i kilkadziesiąt innych organizacji, chce przeciwdziałać temu trendowi. Agencje reklamowe przygotowały bezpłatnie dla koalicji dwie reklamówki radiowe i telewizyjne, które mają zachęcić do udziału w wyborach. Spoty zwracają uwagę, że każdy głos jest ważny.

W ramach akcji rozdawane będą też koszulki, znaczki, naklejki i plakietki. Na stronie www.21pazdziernika.pl będzie można znaleźć informacje na temat tego, jak głosować poza miejscem zamieszkania. Koalicja zaprosiła także do udziału w kampanii osoby publiczne, popularne wśród młodych osób.

16 października w około 30 szkołach wyższych w całym kraju odbędą się prawybory studenckie. Obok urny w specjalnym "hyde parku wolnych wypowiedzi" każdy student będzie miał szansę wyrażenia swoich poglądów. Mamy nadzieje, że wszystkie te głosy utworzą głos młodego pokolenia i, że te młode pokolenie będzie aktywnym podmiotem debaty politycznej - mówiła Dominika Blachnicka z fundacji Projekt:Polska.

d261448

Jerzy Owsiak z WOŚP żałował, że akcja rozpoczyna się tak późno. Jak mówił, po wyborach należy wygranej partii przekazać materiały i pomysły koalicji, żeby ta, już pierwszego dnia po głosowaniu, mogła rozpocząć kampanię służącą zwiększeniu frekwencji.

Przedstawiono też wyniki badań instytutu SMG/KRC dotyczących przyczyn niegłosowania młodych ludzi. Wynika z nich, że polityka postrzegana jest przez nich jako sfera chaotyczna, niestabilna, pełna niepokoju. Paweł Ciosek z SMG/KRC podkreślił, że młodzi zwracają uwagę na spadek kultury politycznej i czują się bezradni nie mając realnego wpływu na politykę.

d261448
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d261448
Więcej tematów