Parkomaty nie akceptują kart PEKA. Kolejny problem
Pojawił się kolejny problem z kartami PEKA. Tym razem okazało się, że nie da się nimi zapłacić za parkowanie na poznańskich Jeżycach.
Wdrożenie systemu Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej miało dość burzliwy i chaotyczny przebieg. W pierwszych dniach lipca pasażerowie komunikacji miejskiej mieli problem z wejściem na stronę internetową www.peka.poznan.pl, doładowaniem tPortmonetki czy właściwym rozliczeniem przejechanej trasy.
Jak się okazało, problemy z PEKĄ są także w Strefie Płatnego Parkowania. Przypomnijmy, że zgodnie z zapowiedzią Zarządu Transportu Miejskiego od 1 lipca PEKA miała także umożliwiać płacenie za parkowanie na Jeżycach (w pozostałych dzielnicach będzie to możliwe dopiero po wymienieniu parkomatów).
Niestety, okazało się, że wbrew zapowiedziom, taka forma rozliczania się w Strefie Płatnego Parkowania nie jest możliwa.
- Już po pierwszym sygnale od mieszkańców poinformowaliśmy dostawcę parkomatów o problemie - zapewnia na swojej stronie Zarząd Dróg Miejskich, któremu podlega Strefa Płatnego Parkowania. - Został on zobowiązany przez Zarząd Transportu Miejskiego do identyfikacji i podjęcia działań naprawczych.
Jednocześnie ZDM informuje, że nadal można zapłacić za parkowanie bilonem i za pomocą aplikacji mobilnych: MoBilet, mPay, SkyCash lub Pango.