Państwowa promocja za prywatne pieniądze
Ministerstwo Rolnictwa chce na siłę
uszczęśliwić producentów i przetwórców żywności, tworząc specjalne
fundusze, z których będą promowane niektóre grupy produktów - pisze
"Gazeta Prawna".
05.02.2007 04:35
Projekt ustawy o promocji artykułów rolno-spożywczych, regulujący te kwestie, wkrótce trafi na posiedzenie rządu. Proponuje się w nim promocję mleka, mięsa wieprzowego, wołowego i owczego, przetworów zbożowych, owoców i warzyw, mięsa drobiowego oraz ryb. Kosztami całego przedsięwzięcia mają być obciążeni przedsiębiorcy z branży spożywczej, którzy co kwartał będą musieli płacić specjalny podatek, pisze gazeta.
Według ministerstwa - głównym celem tworzenia tych funduszy jest zwiększenie spożycia i promocji produktów rolno-spożywczych. Poszczególnymi funduszami będą zarządzały tzw. komisje zarządzające, w których skład wejdą przedstawiciele danej branży.
Przeciwko propozycjom ministerstwa wystąpiły największe organizacje skupiające przedsiębiorców. Chodzi bowiem o niemałe pieniądze. Szacuje się np., że sami tylko producenci mięsa będą musieli płacić rocznie 10 mln zł. (PAP)