Ożywienie na rynku czasopism
W okresie od maja 2005 r. do czerwca 2006 r. znacząco zwiększyło się zainteresowanie czasopismami.
30.08.2006 09:10
Rok temu, co trzeci dorosły Polak (32%), nie kupował ani nie czytał żadnych czasopism, dziś jest ich tylko 19 % -wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP.
W zeszłym roku, po więcej niż jeden tytuł, sięgało 41% respondentów, obecnie jest to znacznie ponad połowa ogółu badanych (59%).
Panom, podobnie jak przed rokiem, łatwiej obejść się bez czytania czasopism. Udaje się to częściej niż co piątemu badanemu. 22% mężczyzn i 16% pań nie czyta żadnych czasopism. Do czterech tytułów lub większej ich liczby zagląda 21% kobiet i zaledwie 9% mężczyzn.
Najpopularniejszy tytuł wśród kobiet to nadal „Przyjaciółka”. W miarę regularnie czyta ją 17% pań. Za nią znalazły się Tina (11%), Pani Domu, Życie na Gorąco i Tele Tydzień (po 10% czytelniczek).
Panowie wolą raczej oglądać niż czytać. Najczęściej sięgają bowiem po Tele Tydzień (8%), a dopiero w następnej kolejności po Newsweek (6%), Politykę (5%), Przegląd Sportowy (4%), Wprost (4%) i Piłkę Nożną (3%).