Trwa ładowanie...
d23enc4
08-02-2006 23:32

"Ostrożnie! Małe jest kruche"

Agencja Locomotiva zaprojektowała logo kampanii społecznej "Dzieciństwo pod ochroną".

d23enc4
d23enc4

"Ostrożnie! Małe jest kruche" - to hasło kampanii społecznej pod nazwą "Dzieciństwo pod ochroną", zainicjowanej przez wiceminister Joannę Kluzik-Rostkowską w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej.

Głównym celem kampanii jest poprawa skuteczności działania instytucji państwowych, powołanych do ochrony dzieci przed przemocą w rodzinie.

Kampania ma także na celu zwiększenie zaangażowania społecznego w rozpoznawaniu przemocy w rodzinie i reagowania na nią - nie tylko poprzez instytucje. sprawi, że sytuacja najmłodszych ulegnie poprawie.

Krzywdzenie dzieci jest zjawiskiem powszechnym, lecz w świadomości wielu osób funkcjonuje wyłącznie jako przemoc fizyczna. Aby uniknąć skupienia się tylko na tym aspekcie - agencja Locomotiva, tworząc logo akcji, zdecydowała się na wskazanie kruchości i delikatności dzieciństwa, a jednocześnie łatwości zniszczenia przez środowisko tego, co cenne.

d23enc4

"Chcieliśmy uniknąć wskazania konkretnego dziecka - nie epatować okrucieństwem, lecz poprzez przedartą sylwetkę wskazać uzmysłowić społeczeństwu, że przejawy przemocy w rodzinie zostawiają zarówno widoczne ślady, jak i urazy psychiczne - trwałe piętno na lata" - mówi Agnieszka Rekłajtis, account directorą twórcy loga kampanii.

Ogólnopolska kampania społeczna "Dzieciństwo pod ochroną" potrwa rok. Pierwszym jej etapem będzie rozpoznanie przemocy wobec dzieci nowonarodzonych.Kolejne działania zmierzać będą do wypracowania spójnego systemu opieki i ochrony najmłodszych, krzywdzonych w rodzinie.

Kampania obejmie wszystkie media, ponadto planowane są także pikniki, festyny i konferencje, których celem będzie rozpropagowanie idei "Dzieciństwo pod ochroną".

d23enc4
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d23enc4
Więcej tematów