Orkla Press Polska zmieniła nazwę
Media Regionalne to nowa nazwa polskiej części koncernu prasowego Mecom Europe.
05.12.2006 07:10
Zmiana nazwy jest efektem przejęcia w październiku norweskiej grupy medialnej Orkla Press przez brytyjski fundusz Mecom Group.
– Nazwa ta podkreśla, że podstawową wartością, wokół której budowane są nasze marki, jest lokalność i bliska więź z czytelnikiem – mówi prezes Joanna Pilcicka. – W nowej nazwie zawarta jest także informacja, że firma od dłuższego czasu rozszerza swoją działalność, realizując w regionach ideę Media House. Oznacza to, że grupa wzbogaca swoją dotychczasową ofertę o inne media: prasę bezpłatną, regionalne portale internetowe, lokalne rozgłośnie radiowe czy agencje reklamowe.
– Chcemy być firmą dynamiczną i nowoczesną, która kompleksowo zaspokaja potrzeby lokalnych społeczności, zarówno na rynku odbiorców, jak i reklamodawców – dodaje prezes Pilcicka.
Znakiem rozpoznawczym nowej marki ma się stać nie tylko lokalność, ale także innowacyjność. Grupa aktywnie rozwija się, wykorzystując nowe technologie.
W skład Mediów Regionalnych wchodzi 12 tytułów regionalnych (m.in. "Głos Pomorza", "Nowiny", "Dziennik Wschodni"), 4 lokalne rozgłośnie radiowe, 6 drukarni, agencja reklamowa "Gra" oraz dwa bezpłatne tygodniki - w Szczecinie i w Toruniu. Media Regionalne mają także 41 proc. udziałów w ogólnokrajowej agencji sprzedaży reklam i ogłoszeń Media Tak w Warszawie.
Zmianę nazwy grupy medialnej Orkla zapowiadano jeszcze przez finalizacją jej sprzedaży brytyjskiemu funduszowi Mecom. Orkla, która jest koncernem przemysłowym sprzedając grupę medialną, wycofuje się z tej sfery biznesu, dlatego też z jej nazwy zniknąć miały wszelkie terminy sugerujące przynależność do Orkli. Grupa przyjęła nazwę Mecom Europa z siedzibą w Oslo i czterema jednostkami: w Danii, Norwegii, Holandii oraz Europie Środkowej i Wschodniej.