Trwa ładowanie...
dojuwk0

Opisali dziennikarzy TVP. Telewizja Polska żąda usunięcia logo z artykułu

Portal Press.pl opublikował tekst o dziennikarzach Telewizji Polskiej. Artykuł został opatrzony portretami reporterów oraz logo stacji. TVP zażądała usunięcia logotypu, powołując się na przepisy o ochronie znaków towarowych. Jednak eksperci nie podzielają ich obiekcji.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Spór wokół logo TVP
Spór wokół logo TVP (123RF)
dojuwk0

"Propagandyści dobrej zmiany" to tekst z magazynu "Press". Został również opublikowany na stronie Press.pl 21 czerwca. Artykuł opisuje materiały reporterów głównego wydania "Wiadomości", wskazując na próby manipulacji ze stony dziennikarzy.

Do tekstu dołączono grafikę składającą się z 11 portretów wspomnianych dziennikarzy oraz logo Telewizji Polskiej. Według Telewizji Polskiej, wykorzystanie tego ostatniego elementu jest "działaniem bezprawnym".

Jak podaje portal press.pl, pełnomocnik TVP wysłał do redakcji pismo, w którym żąda usunięcia grafiki. Jego zdaniem "Telewizja Polska S.A. nie udzieliła zgody na wykorzystanie w obrocie gospodarczym tego oznaczenia".

dojuwk0

Zobacz też: Patryk Vega ostrzega PiS. "Film nie będzie gwoździem do trumny prezesa"

"Nie można zabronić dziennikarzowi pisania o TVP"

Jednak eksperci zwracają uwagę na to, że przepisy o znakach towarowych służą do blokowania konkurentom możliwości prowadzenia działalności z wykorzystaniem cudzego brandu. W tym wypadku grafika z logo TVP miała służyć wyłącznie w celu informacyjnym.

- Nie można zabronić dziennikarzowi pisania o TVP i ilustrowania tekstu logo telewizji. Logo w artykule służy wyjaśnieniu i krytyce. Jest to zgodne z prawem prasowym i konstytucyjną zasadą wolności słowa – mówi Tomasz Ejtminowicz, radca prawny oraz specjalista prawa mediów i prawa własności intelektualnej w rozmowie z portalem press.pl.

dojuwk0

Podobnego zdania jest radca prawny Dorota Imielska-Zadrożny, która wskazując na orzecznictwo Sądu Najwyższego. - W dodatku informacyjne użycie cudzego znaku towarowego nie zakłóca konkurencji na rynku i nie powoduje wprowadzenia w błąd odbiorców – tłumaczy Imielska-Zadrożny.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło: press.pl

dojuwk0

Podziel się opinią

Share

dojuwk0

dojuwk0
Więcej tematów