Trwa ładowanie...

Opisali dziennikarzy TVP. Telewizja Polska żąda usunięcia logo z artykułu

Portal Press.pl opublikował tekst o dziennikarzach Telewizji Polskiej. Artykuł został opatrzony portretami reporterów oraz logo stacji. TVP zażądała usunięcia logotypu, powołując się na przepisy o ochronie znaków towarowych. Jednak eksperci nie podzielają ich obiekcji.

Opisali dziennikarzy TVP. Telewizja Polska żąda usunięcia logo z artykułuŹródło: 123RF
d3pz250
d3pz250

"Propagandyści dobrej zmiany" to tekst z magazynu "Press". Został również opublikowany na stronie Press.pl 21 czerwca. Artykuł opisuje materiały reporterów głównego wydania "Wiadomości", wskazując na próby manipulacji ze stony dziennikarzy.

Do tekstu dołączono grafikę składającą się z 11 portretów wspomnianych dziennikarzy oraz logo Telewizji Polskiej. Według Telewizji Polskiej, wykorzystanie tego ostatniego elementu jest "działaniem bezprawnym".

Jak podaje portal press.pl, pełnomocnik TVP wysłał do redakcji pismo, w którym żąda usunięcia grafiki. Jego zdaniem "Telewizja Polska S.A. nie udzieliła zgody na wykorzystanie w obrocie gospodarczym tego oznaczenia".

Zobacz też: Patryk Vega ostrzega PiS. "Film nie będzie gwoździem do trumny prezesa"

"Nie można zabronić dziennikarzowi pisania o TVP"

Jednak eksperci zwracają uwagę na to, że przepisy o znakach towarowych służą do blokowania konkurentom możliwości prowadzenia działalności z wykorzystaniem cudzego brandu. W tym wypadku grafika z logo TVP miała służyć wyłącznie w celu informacyjnym.

- Nie można zabronić dziennikarzowi pisania o TVP i ilustrowania tekstu logo telewizji. Logo w artykule służy wyjaśnieniu i krytyce. Jest to zgodne z prawem prasowym i konstytucyjną zasadą wolności słowa – mówi Tomasz Ejtminowicz, radca prawny oraz specjalista prawa mediów i prawa własności intelektualnej w rozmowie z portalem press.pl.

Podobnego zdania jest radca prawny Dorota Imielska-Zadrożny, która wskazując na orzecznictwo Sądu Najwyższego. - W dodatku informacyjne użycie cudzego znaku towarowego nie zakłóca konkurencji na rynku i nie powoduje wprowadzenia w błąd odbiorców – tłumaczy Imielska-Zadrożny.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło: press.pl

d3pz250
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3pz250
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj