Okrągły Stół dla Edukacji Klimatycznej w Polsce. "Postarajmy się, by Polska nie zginęła, póki my żyjemy"
Polska szkoła powinna zamienić się w przestrzeń zaangażowaną klimatycznie zarówno w warstwie programowej, jak i w codziennych działaniach proklimatycznych, a proces wdrożenia edukacji klimatycznej powinien przebiegać z uwzględnieniem głosu młodzieży, rodziców i nauczycieli.
Raport UN Global Compact Network Poland "Edukacja klimatyczna w Polsce 2022" jest podsumowaniem niemal rocznych prac Okrągłego Stołu dla Edukacji Klimatycznej. Wnioski, jakie płyną z raportu, nie są optymistyczne. Eksperci alarmują - bez kompleksowej i rzetelnej edukacji z zakresu zmian klimatycznych pokolenie naszych dzieci będzie w przyszłości żyć w świecie, w którym trzeba walczyć o pożywienie i wodę pitną. Dr Andrzej Kassenberg, ekspert UN Global Compact Network Poland i koordynator Okrągłego Stołu dla Edukacji Klimatycznej, zwraca uwagę na zagrożenie związane z dziesięciokrotnie większą utratą bioróżnorodności gatunków i ich wymieraniem. Ewa Całus, redaktorka raportu "Edukacja klimatyczna w Polsce 2022", dodaje, że niezbędna jest zmiana szkół na przestrzeń proklimatyczną również w codziennych działaniach, gdzie nauka o klimacie jest włączona do podstawy programowej.