Ogólnopolska kampania promująca miód i produkty pszczele
Na zlecenie Stowarzyszenia Pszczelarzy Zawodowych agencja Marketing
& Comunications Consultants wraz z Doug Faber Family
rozpoczynają realizację ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej "Życie
miodem słodzone".
07.02.2008 08:00
Projekt jest finansowany ze środków Unii Europejskiej (50%), Rzeczpospolitej Polskiej (ARR) (30%) oraz konsorcjum producentów miodu i produktów pszczelich (20%).
Zadaniem kampanii jest upowszechnienie spożycia miodu wśród Polaków i przełamanie sezonowości w konsumpcji, gdyż miód w Polsce jest głównie spożywany w okresie jesienno-zimowym. Prowadzone działania mają na celu podkreślenie wartości smakowych i odżywczych naturalnego miodu oraz pogłębienie wiedzy konsumentów na temat dobroczynnych właściwości produktów pszczelich. Działania w ramach projektu skierowane będą zarówno do konsumentów miodu, jak i do innych uczestników rynku miodu i produktów pszczelich.
Kampania "Życie miodem słodzone" jest realizowana w ramach mechanizmu "Wsparcia działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych Unii Europejskiej". Projekt rozpoczyna się 6 lutego, a zakończy się we wrześniu 2009 roku. Budżet przeznaczony na jego realizację wynosi ok. 700 tys. euro.
Kampania medialna zostanie skoncentrowania w dwóch okresach - w pierwszej połowie 2008 roku oraz na przełomie 2008 i 2009 roku.
W ramach podejmowanych działań będzie można zobaczyć telewizyjny spot reklamowy w wersji 30 sek. oraz 15 sek. (TVP1, TVP2, TVP info, tematyczne kanały TVN), reklamę w prasie (pisma poradnikowe i branżowe), internecie oraz radiu. Uruchomiona również została strona internetowa kampanii www.zyciemiodemslodzone.info, która, jako regularnie rozbudowywana platforma, ma stać się kompendium wiedzy o miodzie i jego wykorzystaniu w przepisach kulinarnych oraz w pielęgnacji urody. Przez cały okres trwania kampanii będą prowadzone pro aktywne relacje z mediami zmierzające do popularyzacji miodu i produktów pszczelich. Organizatorzy chcą pokazać naturalny miód jako wartościowy, a zarazem niezwykle smaczny element codziennej diety dla całej rodziny. Myślą przewodnią kampanii jest: "Poznaj się na naturalnym miodzie i codziennie osładzaj nim życie". Hasłami kampanii prasowej są: "Miodowy miesiąc to za mało" oraz "Miód od kuchni".
Poza działaniami reklamowymi i PR, w sklepach zostaną umieszczone plakaty kampanii. Mają one zachęcić konsumentów do skierowania kroków w stronę półki z produktami pszczelimi.
Agencją realizującą projekt jest Marketing & Comunications Consultants, zaś organem wdrażającym go formalnie jest Doug Faber Family. Kreacja została przygotowana przez Tomasza Suskę, reżyserem spotu jest Mariusz Palej, a producentem Cine Art. Animacje oraz kompozycje obrazu wykonało studio Nextmedia. Media zakupił dom mediowy Equinox.