"Oglądaj legalne" - z nami warto oglądać
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz podmioty wspierające zamierzają zorganizować akcje promującą legalne treści wideo w internecie. Do przedsięwzięcia przystąpiły już największe podmioty działające w Sieci oferujące materiały wideo.
11.05.2012 | aktual.: 17.05.2012 15:51
Materiały wideo za pośrednictwem Sieci ogląda w Polsce coraz większa liczba internautów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie tych treści, wielu graczy stale zwiększa swoją ofertę. Regularnie swoje biblioteki mediów poszerzają także dystrybutorzy udostępniający filmy czy seriale.
Wzrost popularności materiałów wideo jest coraz bardziej widoczny, dzięki temu staje się nie tylko uzupełnieniem, ale też alternatywą wobec tradycyjnego „pisanego” przekazu w Internecie. Wciąż jednak zauważalna jest niska świadomość tego, które serwisy oferują legalne treści wideo. Dlatego też, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wraz z partnerskimi podmiotami, postanowił zorganizować akcję edukacyjną "Oglądaj legalne", której głównym założeniem będzie promowanie legalnych treści wideo w Sieci.
- Treści wideo w internecie już teraz są jednym z głównych obszarów zainteresowań konsumentów, i wiadomo że ta tendencja będzie się nadal szybko pogłębiała w najbliższej przyszłości. Głównym celem naszej akcji jest wskazywanie i promowanie tych miejsc w sieci, w których internauta ma gwarancję, że ogląda legalne treści wideo. Mam nadzieję, że dzięki temu wzrośnie wśród ludzi świadomość, że nie wszystkie treści, nawet te za które trzeba zapłacić, są legalne oraz z drugiej strony, że jest wiele całkowicie legalnych treści dostępnych za darmo - uważa Piotr Kowalczyk, Prezes Zarządu IAB Polska.
- W przedsięwzięciu przede wszystkim będziemy stawiać na pozytywny przekaz i pomoc w rozpoznawaniu oryginalnych materiałów wideo. Chcielibyśmy wykreować swego rodzaju "modę" na oglądanie treści z legalnych źródeł. Świadomość tego, że dany film pochodzi z legalnego źródła jest równie ważną kwestią jak chociażby jakość odbioru - to ideał do którego będziemy dążyć - dodała Patrycja Sass-Staniszewska, dyrektor biura IAB Polska.
- Od lat działamy na rzecz legalnego kontentu wideo i promujemy standardy prezentowania w Internecie materiałów multimedialnych pochodzących wyłącznie od ich twórców, producentów, bądź dystrybutorów - mówi Łukasz Skalik z Wirtualnej Polski, Kierownik Działu WPtv i Multimedialnego Wsparcia Portalu. - Włączamy się w akcję IAB Polska, bo niezwykle istotną kwestią jest dla nas ochrona własności intelektualnej w Sieci. Widzimy też, jak wiele trzeba zrobić w tym obszarze. Mamy jednocześnie nadzieję, że w efekcie podejmowanych w ramach IAB działań wypracowane zostaną standardy dot. wideo, które satysfakcjonować będą wszystkich uczestników rynku: użytkowników Sieci, autorów, wydawców, reklamodawców.
"Oglądaj legalne" jest projektem długofalowym, który w przyszłości ma zostać poszerzony o inne sektory cyfrowej rozrywki. Obecnie Grupy Robocze IAB (grupa wideo, grupa prawna) pracują nad regulaminem akcji. Jeszcze przed oficjalnym startem akcji swoją gotowość do przystąpienia zadeklarowały następujące podmioty:
- GUTEK FILM
- IPLEX S.A.:
- VIACOM
- KINO ŚWIAT SP. ZO.O
- CINEMAN
- Wirtualna Polska SA z serwisem wp.tv
- INTERIA.PL z serwisem Interia.tv
- Grupa Onet.pl SA z serwisem: vod.onet.pl
- RDEFINE SP. ZO.O:
- MONILITH FILM SP. Z O.O
- DOM MEDIOWY NET SA
- WELTBILD POLSKA SP. ZO.O
- ATMEDIA SP. ZO.O
- KINOPLEX
- IDM.net
Za wsparcie akcji w zakresie kreacji odpowiada agencja Fabryka e-biznesu
O IAB Polska:
Interactive Advertising Bureau istnieje na polskim rynku od 2000 roku. Od 2007 roku działa jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wśród członków związku znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. Celem statutowym związku jest reprezentowanie interesów branży internetowej oraz szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie marketingu interaktywnego. IAB ma za zadanie m.in. informować o potencjale reklamowym internetu, pokazywać skuteczne rozwiązania marketingowe oraz tworzyć i promować standardy jakościowe.