PolskaOdmienione "Życie Warszawy"

Odmienione "Życie Warszawy"

Wbrew wcześniejszym planom wiosną nie ukaże
się nowy ogólnopolski dziennik wydawcy "Życia Warszawy". Zamiast
tego wydawcy postanowili wzmocnić "ŻW" poprzez rozbudowanie jego
części opiniotwórczej - powiedział redaktor naczelny
projektu Paweł Lisicki.

28.02.2006 17:35

To, co opracowaliśmy dla gazety ogólnopolskiej chcemy przenieść do "ŻW". Przyjęliśmy formułę gazety opiniotwórczej, ale o ograniczonym zasięgu terytorialnym, do Mazowsza; (...) Chcemy przekształcić "Życie Warszawy" w gazetę bardziej jakościową i bardziej regionalną - dodał.

Lisicki zaprzeczył, jakoby o planach przedsiębiorcy Michała Sołowowa, kontrolującego Dom Prasowy, o niewydawaniu nowego dziennika ogólnopolskiego nie wiedział zespół. (Informacja, że pracujący przy projekcie dowiedzieli się o tym z "Newsweeka", podał wtorkowy "Presserwis").

W wywiadzie dla tego tygodnika Sołowow powiedział, że rezygnuje z wprowadzenia na rynek dziennika opiniotwórczego, po tym jak nie powiódł się projekt Agory "Nowy Dzień". W ubiegłym tygodniu Agora, wydawca "Gazety Wyborczej" poinformowała, że po ponad trzech miesiącach od uruchomienia kończy wydawanie swojego dziennika "Nowy Dzień" z powodu zbyt niskiej sprzedaży.

Dziś mam już świadomość, że na tym rynku bardzo trudno zarobić pieniądze, w związku z czym nie widzę sensu wydawania ogólnopolskiej gazety opiniotwórczej - powiedział tygodnikowi Sołowow. Gdybym chciał spróbować konkurencji z "Gazetą" na tym polu, musiałbym zaangażować 200-300 mln zł. A i tak nie miałbym żadnej gwarancji powodzenia - dodał.

Sołowow chce skupić się teraz na "Życiu Warszawy" - zmieni się jego szata graficzna, poprawić ma się jakość tekstów i marketing. Chcę, żeby "Życie Warszawy" łączyło dwa w jednym. Dziennik stolicy i gazetę opiniotwórczą - powiedział Sołowow tygodnikowi. Średnia sprzedaż na poziomie 45-55 tys. egzemplarzy będzie mnie satysfakcjonować - dodał.

Według Lisickiego, przewidywana jest intensywna kampania odmienionego "ŻW". Informację tę potwierdza dyrektor marketingu "ŻW" Dariusz Wieromiejczyk. Na pewno będziemy chcieli w Warszawie reklamować się intensywnie; naturalnymi nośnikami są media miejskie, czyli outdoory, stacje radiowe, też środki komunikacji - powiedział Wieromiejczyk.

Sprzedaż "Życia Warszawy" sięga około 20-25 tys. Dla porównania średnia dzienna sprzedaż "Gazety Wyborczej" w 2005 roku wyniosła 447.842 egzemplarzy, a "Rzeczpospolitej" 182.706 egzemplarzy.

Swój start z nowym dziennikiem na wiosnę sygnalizował też wcześniej koncern Axel Sprigner, który jest również wydawcą "Newsweeka".

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)