Od lutego "falowy" telefon zaufania w MON
Od lutego w MON będzie czynny telefon zaufania dla żołnierzy, którzy zetknęli się z "falą". Sygnały zgłaszane pod ten telefon mogą być podstawą interwencji.
Od 1 lutego uruchamiamy w departamencie wychowania MON telefon zaufania. Będą pod nim dyżurowali pedagodzy i psychologowie znający wojsko - zapowiedział w środę wiceminister obrony Piotr Urbankowski.
Specjaliści będą dyżurować w godz. 8.00 - 20.00 pod numerem (0 - prefiks - 22) 687 9999. Nie jest to jedyny taki telefon; telefony zaufania działają w jednostkach wojskowych.
Ten telefon będzie dodatkowym kanałem informacyjnym i nie traktujemy go jako antidotum - powiedział płk Zdzisław Harężlak z MON.
Przedstawiciele ministerstwa podkreślają, że wojsko nie jest jedyną instytucją, w której występuje "fala" - z rytuałami związanymi ze starszeństwem wielu żołnierzy spotyka się wcześniej w szkołach, internatach i w pracy. Nadal też wielu żołnierzy akceptuje to zjawisko. (an)