O emocjach w Internecie. Mercedes zbadał "Nastrojowe kolory Polski"

Co ma wspólnego rodzinny van z emocjami Polaków? Jak się okazuje, bardzo wiele. Punktem wyjścia było to, że ludzie na co dzień wydają się nie pokazywać uczuć w sposób zbyt wylewny. Mercedes-Benz postanowił nie tylko znaleźć odzwierciedlenie dla naszych emocji, ale również zachęcić nas do ich okazywania. Wynik? Zaskakujący.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

30.12.2022 15:19

Jak połączono Mercedesa Klasy T i emocje Polaków w akcji "Nastrojowe kolory Polski"? Tak nietypowy tekst najlepiej zacząć od badań. Opierają się na raporcie "Emocje Polaków" (Grupa IQS, 2022), z którego dowiadujemy się, że 50 proc. z nas w ogóle nie okazuje tego, co naprawdę czuje, a jedynie 17 proc. osób pokazuje emocje poprzez uśmiech.

- Pozytywne emocje radykalnie odmieniają naszą codzienność. Pozwalają zobaczyć nowe rozwiązania, wyjść z impasu i stać się lepszą wersją siebie. Oddziałują na nasze zdolności umysłowe, wygląd, a nawet na rytm serca i funkcjonowanie całego organizmu. Dlatego warto nauczyć się tworzyć takie sytuacje, które wyzwolą w nas pozytywne emocje – komentuje Alina Adamowicz, terapeutka, wykładowczyni, autorka książek i ekspertka akcji "Nastrojowe kolory Polski". A jak to się ma do Mercedesa? Sprawdźmy.

Akcja Mercedesa – czy nasze emocje da się zobaczyć?

Marka Mercedes-Benz postanowiła to zweryfikować, przeprowadzając własny eksperyment. Przez 2 tygodnie skanowano internet w celu stworzenia mapy emocji pojawiających się w mediach społecznościowych, w postach i pod postacią hashtagów. Monitorowane były takie media jak Facebook, Twitter oraz Instagram, ale również liczne fora, blogi i dyskusje przy podcastach i filmach wideo. Celem tych badań ma być nie tyle monitorowanie społecznych i psychologicznych trendów w społeczeństwie, ale pokazanie, że życie to prawdziwa gama różnych emocji. I opowieść o bezemocjonalnych Polakach to nieprawda!

#NastrojoweKoloryPolski, czyli jak Mercedes-Benz chce zbadać nasze nastroje z pomocą nowej Klasy T?

Mercedes swoim działaniem nie tylko chciał to przeanalizować i skierować nasze oczy w stronę emocji, ale przede wszystkim zachęcić nas do ich częstszego okazywania, co szczególnie o tej nostalgicznej porze roku, wydaje się dobrym pomysłem.

– We wzbudzaniu i dzieleniu się emocjami świetnie mogą pomóc nam kolory – nasz umysł szybko na nie reaguje. Żywe i energetyczne lub stonowane i relaksujące barwy możemy zastosować nie tylko w swoim ubiorze, ale także w dodatkach w domu czy nawet we wnętrzu samochodu. Przez wzrok i pozostałe zmysły sami możemy wpływać na nasz nastrój oraz nastawienie – dodaje Alina Adamowicz. I tutaj pojawia się idealna okazja, aby przyjrzeć się nowemu modelowi Mercedesa.

© materiały partnera

W kolorach naszych uczuć, czyli Mercedes Klasy T w nowych barwach

Poza tworzeniem mapy nastrojów, Mercedes postawił sobie za cel informowanie Polaków o ich aktualnych nastrojach i emocjach w mediach społecznościowych za pomocą zmieniającej się w czasie rzeczywistym iluminacji – oświetlono siedzibę Mercedes-Benz Polska przy ul. Daimlera w Warszawie, a także stojący przed nią i wyeksponowany samochód, czyli właśnie rodzinnego Mercedesa Klasy T. W zależności od aktualnie panujących nastrojów i emocji w polskim Internecie barwy te zmieniały się, będąc lustrzanym odbiciem uczuć polskich internautów.

Kolor był zmieniany aż 16 razy. Najczęściej, bo aż pięciokrotnie pojawiał się niebieski, co odpowiada nostalgii. Patrząc na aurę za oknem – to nic dziwnego. Cztery razy auto rozświetliło się fioletem, co jest odniesieniem do emocji związanych z inspiracją, a trzy razy iluminacja miała barwę czerwoną, nawiązując do miłości. Pozostałe kolory, jakie występowały w akcji, to zieleń i biel, oznaczające relaks i spokój.

Czy i w ogóle da się tak kolorowo rozświetlić samochód? Mercedes-Benz udowadnia, że tak. Wykorzystano do tego seryjne rozwiązanie, a mianowicie funkcję oświetlenia nastrojowego. To system lampek i podświetlanych listew, które oświetlają wnętrze auta, tworząc w nim atmosferę odpowiadającą w danej chwili kierowcy i pasażerom – aby dopasować kolorystykę do własnych uczuć. W Mercedesie Klasy T można wybrać jeden z ośmiu kolorów podświetlenia kabiny, a także regulować natężenie światła.

Funkcja jest dostępna po raz pierwszy w mikrovanie Mercedesa, a wspomniany model jest pierwszym wypustem Klasy T w historii. Klasa T wyróżnia się więc nie tylko oświetleniem ambientowym, ale również zaawansowanym systemem multimedialnym, pozwalającym na korzystanie z interfejsów Apple CarPlay i Android Auto. To także pakiet systemów wspomagających kierowcę, aby nawet w sytuacji, gdy targają nim różne emocje, zarówno on, jak i pasażerowie pozostali w pełni bezpieczni na drodze.

© materiały partnera

Czego może nas nauczyć ta akcja?

Na pewno tego, że warto samemu decydować i zwracać uwagę, jakimi rzeczami, kolorami, dźwiękami czy innymi bodźcami się otaczamy, bo to pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie. W Mercedesie Klasy T – dzięki ambientowemu oświetleniu – każdy pokonany kilometr będzie spójny z naszym nastrojem. Nawet jeśli będzie to podróż po zatłoczonym mieście, w którym musimy stać w korku, to możemy mieć pewność, wnętrze naszego auta pozwoli nam czuć się komfortowo i nastrojowo.

Źródło artykułu:Materiał Partnera
Zobacz także