Nowy tygodnik na polskim rynku
Od 7 lutego będzie ukazywał się nowy tygodnik Presspubliki pt. "Uważam Rze. Inaczej Pisane", w którym znajdą się m.in. informacje polityczne, kulturalne i naukowe. Tygodnik będzie wychodził w poniedziałki.
03.02.2011 | aktual.: 04.02.2011 06:45
Jak podaje Presspublika tygodnik to oferta dla tych, którzy lubią czytać, poszukują ciekawych, pogłębionych materiałów, dotyczących m.in. polityki, wiadomości ze świata, kultury, nauki i techniki, stylu życia czy biznesu.
-- Na rynku tygodników, to jedyny głos konserwatywno-liberalny w debacie publicznej o najważniejszych wydarzeniach, które nas otaczają - podało wydawnictwo.
W tygodniku znajdą się teksty m.in.: Bronisława Wildsteina, Roberta Mazurka i Igora Zalewskiego, Piotra Semki, Rafała Ziemkiewicza, Michała i Jacka Karnowskich, Piotra Zaremby, Janusza Rolickiego, Igora Janke i innych. Część materiałów redakcyjnych będzie przygotowywana we współpracy z dziennikarzami "Rzeczpospolitej".
Redaktorem naczelnym pisma będzie Paweł Lisicki (obecny redaktor naczelny "Rzeczpospolitej), a jego zastępcą Michał Karnowski. Tygodnik ma kosztować 4,50 zł. Pierwsze numery będą w cenie promocyjnej 1,90 zł.
49 proc. udziałów Presspubliki ma Przedsiębiorstwo Wydawnicze "Rzeczpospolita", które jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa. Większość - 51 proc. udziałów firmy wydającej dziennik - ma od października 2006 r. brytyjska Mecom Group.
Obecnie wśród tygodników opinii największą popularnością cieszy się "Polityka" ze średnią 144 tys. sprzedanych egzemplarzy; na dalszych miejscach są: "Newsweek Polska" - 122 tys. egz. i "Wprost" - 119 tys. egzemplarzy (dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy za wrzesień 2010).