Nowa wojna na sklepy Ruchu i Kolportera
Dwaj najwięksi rywale na rynku kolportażu
prasy - Ruch i Kolporter, wpadli na nowy pomysł: będą zakładać małe
sklepy spożywcze. Aby zdobyć przewagę, Ruch może przejąć 1700
placówek Żabki - zapowiada "Rzeczpospolita".
12.03.2007 | aktual.: 12.03.2007 07:12
Kolporter, który ponad rok testował kilka punktów, chce w tym roku otworzyć kilkanaście osiedlowych sklepów pod marką Meta. Podobne plany ma Ruch, który swój pierwszy punkt zamierza uruchomić w najbliższych tygodniach. Można będzie w nich kupić alkohol, wybrane produkty spożywcze oraz słodycze i prasę. Mają mieć do 75 mkw. powierzchni.
Dwie firmy rywalizujące dotąd zaciekle o udziały w rynku kolportażowym zaczną więc konkurować nie tylko o zainteresowanie wydawców, ale i o klientów szukających zupełnie innych produktów, w tym alkoholu. Ruch ma dziś prawie 44% udziałów w rynku sprzedaży prasy, Kolporter - blisko 34%. Teraz obie firmy będą się mierzyć także z małymi prywatnymi punktami oraz sieciami niewielkich sklepów, takich jak Abc czy Żabka - czytamy w "Rzeczpospolitej". (PAP)