"Nowa waluta". Tak Polacy łapią promocje w sklepach

Ponad połowa Polaków jest gotowa udostępniać informacje o swoich preferencjach zakupowych w zamian za spersonalizowane oferty - wynika z badania UCE Research i ShopFully. Tylko Hiszpanie i Rumuni są na to bardziej otwarci od nas.

 Ponad połowa Polaków jest gotowa udostępniać informacje o swoich preferencjach zakupowych w zamian za spersonalizowane oferty
Źródło zdjęć: © Pixabay
Aleksandra Wieczorek

Co musisz wiedzieć?

  • Polacy na trzecim miejscu w Europie: 55,6 proc. Polaków zgadza się na udostępnianie danych zakupowych w zamian za spersonalizowane oferty.
  • Porównanie z innymi krajami: Bardziej otwarci na tego typu działania są Hiszpanie i Rumuni.
  • Obawy o prywatność: 53,9 proc. Polaków, którzy nie chcą dzielić się danymi, powołuje się na ochronę prywatności.

Ponad połowa polskich konsumentów jest skłonna dzielić się informacjami o swoich preferencjach zakupowych z sieciami handlowymi i markami, aby otrzymywać spersonalizowane oferty. Jak wynika z badania UCE Research i ShopFully, które przywołuje "Rzeczpospolita", Polska plasuje się na trzecim miejscu w Europie pod względem otwartości na takie działania.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wzniecił pożar na osiedlu. Nie wiedział, że wszystko się nagrywa

Badanie przeprowadzone w dziewięciu krajach Unii Europejskiej wskazało, że 55,6 proc. Polaków zgadza się na przekazywanie danych o preferencjach zakupowych. Średnia pozytywnych odpowiedzi w badanych krajach to 45 proc. Największą otwartość wykazują Rumuni (62 proc.) i Hiszpanie (59 proc.).

Wyniki badania wskazują również na duży sceptycyzm w innych krajach. "Tylko 24 proc. Niemców chciałoby otrzymywać spersonalizowane informacje w zamian za przekazanie większej ilości informacji na swój temat sprzedawcom. Podobnie uważa 37 proc. Włochów i 41 proc. Austriaków" - wyjaśnia "Rzeczpospolita".

Polacy, którzy nie chcą dzielić się swoimi danymi, najczęściej powołują się na prywatność (53,9 proc.). Tłumaczą też, że otrzymują zbyt wiele nieprzydatnych wiadomości, co przeszkadza 48,5 proc. badanych. Poza tym nie są lojalni wobec żadnej marki i nie interesują ich tego typu komunikaty - z tym zgodziło się 26,9 proc. respondentów.

Dziennik zauważa, że konsumenci dostrzegają, iż dane to "nowa waluta". Jednocześnie są skłonni je udostępniać, jeśli w zamian otrzymują konkretne korzyści, np. zniżki, wcześniejszy dostęp do promocji i wygodniejsze zakupy.

Źródło: "Rzeczpospolita", PAP

Czytaj też:

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Tragiczna śmierć 15-latka. Co się stało w Bydgoszczy?
Tragiczna śmierć 15-latka. Co się stało w Bydgoszczy?
Jacek Bartosiak odzyskał tytuł doktora
Jacek Bartosiak odzyskał tytuł doktora
Nawrocki spotkał się z Mentzenem. Szef kancelarii zabrał głos
Nawrocki spotkał się z Mentzenem. Szef kancelarii zabrał głos
Estonia. Rząd chce wybudować "obwodnicę Rosji"
Estonia. Rząd chce wybudować "obwodnicę Rosji"
Były szef RARS chciał zeznawać z Londynu. Prokuratura odmówiła
Były szef RARS chciał zeznawać z Londynu. Prokuratura odmówiła
Fatalna pomyłka. W Portugalii wojskowy okręt omyłkowo ostrzelał statek
Fatalna pomyłka. W Portugalii wojskowy okręt omyłkowo ostrzelał statek
Lexus wrócił przed dom premiera. Auta pilnuje SOP
Lexus wrócił przed dom premiera. Auta pilnuje SOP
Poranek Wirtualnej Polski. Pasmo publicystyczne
Poranek Wirtualnej Polski. Pasmo publicystyczne
Spięcie w programie. Nie był w stanie zapamiętać nazwiska dziennikarza
Spięcie w programie. Nie był w stanie zapamiętać nazwiska dziennikarza
Rekordowy budżet Kancelarii Prezydenta. Majątek na podróże Nawrockiego
Rekordowy budżet Kancelarii Prezydenta. Majątek na podróże Nawrockiego
Nadchodzi babie lato? W te dni ma być słonecznie i ciepło
Nadchodzi babie lato? W te dni ma być słonecznie i ciepło
Trump o roli Turcji w Ukrainie. "Może pomóc zakończyć wojnę"
Trump o roli Turcji w Ukrainie. "Może pomóc zakończyć wojnę"