WAŻNE
TERAZ

Groźny niż zawisł nad Polską [RELACJA NA ŻYWO]

"Nowa waluta". Tak Polacy łapią promocje w sklepach

Ponad połowa Polaków jest gotowa udostępniać informacje o swoich preferencjach zakupowych w zamian za spersonalizowane oferty - wynika z badania UCE Research i ShopFully. Tylko Hiszpanie i Rumuni są na to bardziej otwarci od nas.

 Ponad połowa Polaków jest gotowa udostępniać informacje o swoich preferencjach zakupowych w zamian za spersonalizowane oferty
Źródło zdjęć: © Pixabay
Aleksandra Wieczorek

Co musisz wiedzieć?

  • Polacy na trzecim miejscu w Europie: 55,6 proc. Polaków zgadza się na udostępnianie danych zakupowych w zamian za spersonalizowane oferty.
  • Porównanie z innymi krajami: Bardziej otwarci na tego typu działania są Hiszpanie i Rumuni.
  • Obawy o prywatność: 53,9 proc. Polaków, którzy nie chcą dzielić się danymi, powołuje się na ochronę prywatności.

Ponad połowa polskich konsumentów jest skłonna dzielić się informacjami o swoich preferencjach zakupowych z sieciami handlowymi i markami, aby otrzymywać spersonalizowane oferty. Jak wynika z badania UCE Research i ShopFully, które przywołuje "Rzeczpospolita", Polska plasuje się na trzecim miejscu w Europie pod względem otwartości na takie działania.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wzniecił pożar na osiedlu. Nie wiedział, że wszystko się nagrywa

Badanie przeprowadzone w dziewięciu krajach Unii Europejskiej wskazało, że 55,6 proc. Polaków zgadza się na przekazywanie danych o preferencjach zakupowych. Średnia pozytywnych odpowiedzi w badanych krajach to 45 proc. Największą otwartość wykazują Rumuni (62 proc.) i Hiszpanie (59 proc.).

Wyniki badania wskazują również na duży sceptycyzm w innych krajach. "Tylko 24 proc. Niemców chciałoby otrzymywać spersonalizowane informacje w zamian za przekazanie większej ilości informacji na swój temat sprzedawcom. Podobnie uważa 37 proc. Włochów i 41 proc. Austriaków" - wyjaśnia "Rzeczpospolita".

Polacy, którzy nie chcą dzielić się swoimi danymi, najczęściej powołują się na prywatność (53,9 proc.). Tłumaczą też, że otrzymują zbyt wiele nieprzydatnych wiadomości, co przeszkadza 48,5 proc. badanych. Poza tym nie są lojalni wobec żadnej marki i nie interesują ich tego typu komunikaty - z tym zgodziło się 26,9 proc. respondentów.

Dziennik zauważa, że konsumenci dostrzegają, iż dane to "nowa waluta". Jednocześnie są skłonni je udostępniać, jeśli w zamian otrzymują konkretne korzyści, np. zniżki, wcześniejszy dostęp do promocji i wygodniejsze zakupy.

Źródło: "Rzeczpospolita", PAP

Czytaj też:

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Nagle dach runął. Zabici i ranni we Włoszech
Nagle dach runął. Zabici i ranni we Włoszech
Netanjahu spotkał się z Rubio. Szansa na przełom w Strefie Gazy?
Netanjahu spotkał się z Rubio. Szansa na przełom w Strefie Gazy?
"Należy ci się". Nominował Trumpa do Pokojowej Nagrody Nobla
"Należy ci się". Nominował Trumpa do Pokojowej Nagrody Nobla
Użyli broń chemiczną w Ukrainie. Wielka Brytania nakłada sankcje
Użyli broń chemiczną w Ukrainie. Wielka Brytania nakłada sankcje
Trump przedłużył termin negocjacji handlowych do 1 sierpnia
Trump przedłużył termin negocjacji handlowych do 1 sierpnia
Polak brutalnie zamordowany w Grecji. To znany profesor
Polak brutalnie zamordowany w Grecji. To znany profesor
Alerty dla całej Polski. Najnowsze ostrzeżenia, tutaj będzie najgorzej
Alerty dla całej Polski. Najnowsze ostrzeżenia, tutaj będzie najgorzej
Połowa mapy na czarno. Groźny niż zablokowany nad Polską
Połowa mapy na czarno. Groźny niż zablokowany nad Polską
Alarmujące doniesienia z Czech. Ostrzegają przed potężnym niżem
Alarmujące doniesienia z Czech. Ostrzegają przed potężnym niżem
Niebezpieczne burze nie tylko w Polsce. Nagranie ze Słowacji
Niebezpieczne burze nie tylko w Polsce. Nagranie ze Słowacji
Wyniki Lotto 07.07.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Wyniki Lotto 07.07.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Szefowa Wód Polskich odwołana
Szefowa Wód Polskich odwołana