Nowa strategia Mediów Regionalnych
Gazeta 2.0. to nowa strategia marketingowa dzienników należących do
grupy Media Regionalne. Jej istotą jest interaktywność,
nowoczesność zastosowanych rozwiązań oraz głębokie zaangażowanie w
życie regionu i czytelników.
Nowa strategia to odpowiedź na zmieniające się oczekiwania czytelników, a także rosnącą konkurencję i rozwój Internetu. Strategia Gazeta 2.0 zakłada nie tylko wzmożoną aktywność w obszarze Internetu, ale także przenosi na obszar mediów drukowanych idee i możliwości, jakie dotąd wiązały się wyłącznie z internetowym trendem web 2.0., takie jak np. aktywny udział odbiorcy w tworzeniu medium.
- Nowe podejście do Czytelnika wymaga zmian w całej organizacji, w tym zmiany mentalnej. - wyjaśnia Joanna Pilcicka, prezes zarządu Mediów Regionalnych - Podjęliśmy wyzwanie i chcemy iść tą drogą. Jest to nasza odpowiedź na zmieniające się otoczenie i nowe potrzeby Czytelników w zakresie konsumpcji mediów.
Celem nadrzędnym wprowadzenia nowej strategii jest ugruntowanie rynkowej przewagi Mediów Regionalnych i zbudowanie solidnych podstaw ich rozwoju w przyszłości. Dzięki udostępnieniu narzędzi do komunikowania się między sobą czytelnicy będą współtworzyć swoje gazety i wspólnie z redakcjami budować lokalne społeczności, zintegrowane wokół ważnych spraw i wydarzeń w regionie
Projekty związane z nową strategią mają zostać wdrożone w drugiej połowie roku. Towarzyszyć będzie temu szeroka komunikacja zmian. Hasło przewodnie wszystkich działań brzmi "Mała Ojczyzna - Duża Sprawa!".