Trwa ładowanie...
d3eh4nb
05-06-2006 07:01

Nowa seria dodatków historycznych "Gazety Wyborczej"

6 czerwca do "Gazety Wyborczej" zostanie dołączony pierwszy z 22 zeszytów nowej serii bezpłatnych dodatków historycznych "Banknoty polskie. Niezwykła historia kraju i pieniądza".

d3eh4nb
d3eh4nb

"Banknoty polskie" to seria edukacyjna poświęcona ekonomicznej historii Polski oraz polskiego pieniądza. Będzie się ukazywać co wtorek od 6 czerwca. Zostanie wydana w 22 ośmiostronicowych zeszytach - do każdego z zeszytów dołączona zostanie wierna reprodukcja jednego z banknotów polskich z omawianego okresu.

Od wtorku 6 czerwca wraz z "Gazetą Wyborczą" czytelnicy będą mogli kupić segregator do zbierania kolekcji; cena segregatora wynosi 2 zł. Tego dnia do "Gazety" dołączony zostanie zeszyt otwierający serię z reprintem pierwszego polskiego banknotu z czasów insurekcji kościuszkowskiej.

Inserty do kolejnych odcinków utworzą interesujący zbiór reprodukcji najciekawszych banknotów towarzyszących dziejom Polski od insurekcji kościuszkowskiej po czasy PRL-u. Każdy z banknotów stał się pretekstem do opowiedzenia nie tylko o okolicznościach jego powstania i emisji, ale także do przypomnienia najważniejszych wydarzeń z dziejów kraju.

Opowieść o historii Polski z perspektywy dziejów pieniądza obfituje w ciekawostki: czytelnicy dowiedzą się m.in., ile kosztowała para butów w epoce napoleońskiej, ile wizyta u dentysty w Kongresówce, a ile metr mieszkania na czarnym rynku za rządów Edwarda Gierka.

d3eh4nb

Cykl powstał we współpracy z redakcją Magazynu Historycznego "Mówią wieki" pod redakcją Piotra Lipińskiego i Jarosława Krawczyka. Autorem tekstów jest prof. Wojciech Morawski. Autorem opisów banknotów oraz listy banknotów prezentowanych w serii jest Czesław Miłczak - artysta plastyk, kolekcjoner, autor "Katalogu polskich pieniędzy papierowych od 1794", wybitny znawca polskich pieniędzy papierowych. Wykonanie reprodukcji banknotów "Gazeta" powierzyła Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych SA.

Kampania promocyjna dodatku obejmuje reklamę zewnętrzną, telewizję, radio, portal Gazeta.pl, "Gazetę Wyborczą" i "Metro". Kreację przygotowała agencja DDB Warszawa, media zaplanował i zakupił Dom Mediowy "Starlink".

d3eh4nb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3eh4nb
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj