Nowa kolekcja z "Gazetą Wyborczą"
Agora zacznie od 28 września sprzedawać "Gazetę Wyborczą" wraz z nową kolekcją - Wielki Encyklopedyczny Atlas Świat.
Nowa kolekcja z cyklu Biblioteki Gazety Wyborczej przygotowana przez Wydawnictwo Naukowe PWN to 18 tomów wiedzy o współczesnym świecie, szczegółowe mapy wszystkich państw i zestawienie informacji o kontynentach, regionach i krajach.
Jak podano w komunikacie jest to pierwsza na polskim rynku publikacja, która w nowoczesny sposób łączy cechy atlasu geograficznego, encyklopedii i przewodnika. Po raz pierwszy w Polsce ukazuje się zbiór tak dokładnych map wszystkich państw świata; na szczególną uwagę zasługują niezwykle szczegółowe mapy niewielkich państw i terytoriów zależnych, dotąd pokazywane w atlasach i encyklopediach jedynie w zarysie.
W artykułach będzie można znaleźć informacje o każdym z państw, znajdują się opisy klimatu, fauny i flory, charakterystyka gospodarki, przemysłu, rolnictwa, handlu, turystyki i komunikacji. Czytelne plansze demograficzne opisują m.in. strukturę etniczną, religijną, wiekową omawianych krajów. W dziale historia i ustrój opisano dzieje każdego z państw, jego ustrój, partie polityczne, a także wszystkie obiekty z Listy Światowego Dziedzictwa Przyrodniczego i Kulturalnego UNESCO. Dodatkowo podano – niespotykane gdzie indziej - informacje o ważniejszych gazetach, czasopismach, stacjach radiowych i telewizyjnych. Osobne obszerne omówienie poświęcono każdemu z kontynentów. Kolejne tomy Atlasu to wędrówka przez kolejne kontynenty i regiony świata zaczynając od Europy, poprzez Azję, Afrykę, obie Ameryki, a kończąc na Australii i Oceanii oraz zamykającym Atlas tomie z informacjami o całym świecie. Tom piąty poświęcony jest w całości Polsce.
Atlas jest ilustrowany, zarówno materiałami graficznymi, jak zdjęciami.
Pierwszy tom Europa Zachodnia ukaże się 28 września wraz ze specjalnym dodatkiem do „Gazety Wyborczej” w cenie 3,50 zł +cena „Gazety". Kolejne tomy będzie można kupić w każdy czwartek z „Gazetą Wyborczą" w cenie 24,90 zł + cena „Gazety ”.
Nową kolekcję wspiera kampania reklamowa w mediach Agory: „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, stacje radiowe TOK FM, Złote Przeboje i Roxy FM oraz portal Gazeta.pl. Od 18 września rusza kampania outdoorowa, a od 24 września w telewizji (TVP 1, TVP 2, Polsat, TVN 24), w Radio Zet i PR III. Kreację stworzyła agencja DDB Warszawa, za zakup mediów odpowiada dom mediowy Starlink.