Nowa kampania promująca owoce i warzywa
W przyszłym miesiącu amerykańska fundacja non-profit Produce for Better Health uruchomi narodową kampanię świadomościową zachęcającą konsumentów do jedzenia większych ilości owoców i warzyw.
23.02.2007 07:10
Kampania będzie prowadzona w sklepach i w internecie. Opierać się będzie na haśle „Owoce i Warzywa – Znaczą Więcej” („Fruits & Veggies – More Matters”). Rozpocznie się 19 marca, a jej pierwszą odsłoną będzie konkurs na przepis i imprezy PR w supermarkecie Safeway w San Francisco. Dzieci w wieku szkolnym będą sędziami w pojedynku kulinarnym pomiędzy dwoma kucharzami ze szkoły Culinary Institute of America (CIA). W imprezie w supermarkecie będą także uczestniczyć przedstawiciele Centers for Disease Control i fundacji.
Narodowy konkurs na przepis będzie trwał do 31 maja. Uczestnicy będą mieli za zadanie przedstawić przepis na danie z owoców i warzyw, a także wyjaśnić jak wpłynęli na wzrost spożywania takich produktów w swoich rodzinach. Dwaj zdobywcy głównych nagród wygrają rodzinne wycieczki do kampusów CIA w Nowym Jorku albo Kalifornii.
Kampanię wspiera strona internetowa FruitsandVeggiesMoreMatters.org, na której będą zamieszczane porady żywieniowe, przepisy, planowanie posiłków. W sekcji dla młodszych użytkowników będą zamieszczane przepisy przyjazne dzieciom, a także gry, kolorowanki czy puzzle.