Nowa kampania firmy Coca-Cola
W połowie stycznia ruszyła nowa kampania firmy Coca-Cola Poland Services, dzięki której napój Coca-Cola ma częściej trafiać na rodzinne stoły w całej Polsce.
27.01.2006 07:09
Kampania została opracowana lokalnie, w oparciu o wyniki badań polskich konsumentów, dla których wspólne domowe posiłki pełnią ważną funkcję w życiu rodzinnym.
Celem kampanii „Razem smakuje lepiej” jest budowanie zwyczaju codziennej konsumpcji napoju podczas rodzinnych posiłków. Jako napój „dla wszystkich i dla każdego”, ceniony przez wszystkie grupy konsumentów, Coca-Cola stanowi doskonałe uzupełnienie każdego posiłku. Kampania skierowana jest przede wszystkim do kobiet (matek) w wieku powyżej 25 lat, które przygotowują posiłki i decydują o tym, jakie produkty znajdą się w domowej lodówce.
Tegoroczna kampania kontynuuje proces edukacji konsumentów, który rozpoczął się pod koniec ubiegłego roku. W telewizji pojawiły się dwa krótkie spoty zachęcające do spożywania napoju wraz z domowymi posiłkami. Głównym narzędziem obecnej fazy jest 30-sekundowy spot telewizyjny pod tytułem „Dziadek”, stworzony przez agencję Publicis Polska. Reżyserem spotu jest Michał Gazda. Film treścią nawiązuje do tradycji spożywania posiłków w rodzinnym gronie, pokazując trzypokoleniową rodzinę, zasiadającą w domu do obiadu. Główny komunikat kampanii: „Razem smakuje lepiej” jest pokazany w lekki, dowcipny sposób i dlatego powinien z łatwością dotrzeć do każdego członka rodziny niezależnie od wieku.
„W dzisiejszych zabieganych czasach wspólny posiłek jest często jedyną okazją, kiedy rodzina przebywa razem. To czas, kiedy kiedy możemy cieszyć się swoją bliskością. Chcemy by obecność naszego napoju na rodzinnym stole podkreślała ten moment. Komunikat kampanii odwołuje się do wartości marki, jaką jest łączenie ludzi, oraz podkreśla funkcjonalny benefit Coca-Coli - to doskonały napój, który smakuje wszystkim niezależnie od wieku. Wierzymy, że Coca-Cola, i tak już silnie kojarzona z jedzeniem, na stałe zagości na codziennym polskim stole, stając sie uzupełnieniem codziennego posiłku, ku zadowoleniu wszystkich domowników.” powiedział Mikołaj Ciaś, Brand Menager marki Coca-Cola.
Oprócz spotów telewizyjnych w kampanii zostaną wykorzystane również inne narzędzia komunikacji: PR produktowy, materiały promocyjne w sklepach oraz wyprodukowane na potrzeby kampanii etykiety do butelek Coca-Cola o pojemności 2,5 litra, zawiarajace kolekcje ciekawych przepisów na smakowite potrawy. Współpracę w zakresie mediów zaplanował dom mediowy Starcom.